Yeeeeehaaaaaa De G5 is binnen

Tsja, als je nog zoveel wilt aanschaffen (Sony DVP-NS999ES, nieuwe kast, Sony ST-D777ES, net TA-E9000ES aangeschaft), dan moet de G5 nog even wachten denk ik. Overigens werkt mijn huidige eigenlijk nog prima. Maar zo'n G5 zal wel magisch werken. Op de Apple dag nog even aan eentje gezeten, maar die was vreselijk traag (zal wel ontregeld zijn door vervelende knaapjes die er niet af kunnen blijven). Ik verwacht geen G5 te hebben voor 2005 (misschien dan een G6 dual 4GHz).

Ik had de kast eigenlijk kleiner verwacht.

Inderdaad Yeeha! Gistermiddag kwam mijn 1.8 binnen met 20" Cinema Display. Heb mezelf vannacht om 3.30 uur naar mijn bed moeten trappen 8) Allereerst niets dan lof natuurlijk. Retesnel (SNAPPY dus :wink: ), fluisterstil (behalve als je die transparantie airflow deksel er afhaalt, dan wil ie bijna opstijgen.

Toch een paar kleine dingskes:

De brander is van Sony. Moet in theorie dus ook +R kunnen branden.
Kan ik iets aan de firmware doen om +R weer te enablen? (Om een beetje on speaking terms te blijven met het PC-gepeupel)

De brander is tevens vrij diep ingebouwd, beter gezegd, de grille aan de voorzijde staat een stukje van het frame af. Als je de lade opent van de drive blijft deze voor een deel verscholen in de grille. Een disc moet je er dus iets schuin in/uithalen. Heb de machine maar op de grond gezet, want tering,wat is dat ding hoog (en diep).

Het keyboard is een ander model dan bij de Dual G4 op mijn werk.
Er zit een haaks opstaand randje omheen. Dubbel oppassen met drank en sigarettenas dus.

De 3-standen schijf aan de onderzijde van de muis is verdwenen.

In mijn oude G4/400 (BTO van de Applestore) zit een Atto Dual Channel Ultra 2 LVD controller en Quantum 10kIII drive (en nog een 80 GB ATA).
Die SCSI drive kan ik dus niet kwijt in die G5, die ATA ook niet. Het boekje zegt i.i.g dat alleen serial ATA wordt ondersteund.