YES! De nieuwe 15" Powerbook is er!!!

Magnifiek nieuws!!!

Steve heeft net de [b:80cbd6c4a6]nieuwe 15" Powerbook[/b:80cbd6c4a6] voorgesteld op Apple Expo Parijs, alsook upgrades van de 12" en 17"

Ik zal mijn geld maar al beginnen tellen…

Ringo

Die 15" is...... gewoon..... yum.... :cry:

mailamac.nl maar es gemailed wat er met mijn TiBook order van vorige week gebeurt.

UPDATE: Volgens mailamac mag ik er vanuit gaan dat ik nieuwe PB krijg… :slight_smile:

Go mailamac :slight_smile:

word de 12 inch ook weer zo warm?

Ik denk dat ie minder warm word, aangezien hij de nieuwere CPU gebruikt (7545 of iets.. kan het nummer ff niet herinneren). Natuurlijk zorgde de harde schijf ook wel voor een hoop warmte, maar de nieuwe CPU scheelt in ieder geval wel wat.

Zet me s.v.p. op de bestellijst. Zal ik kijken of ik ondertussen een passend Staatslot kan vinden.

Als je zon 5400 toeren disk gaat gebruiken misschien wel. De 15" is ook dikker geworden dus misschien wordt ie ook minder warm. Als ik em hep laat ik et meteen weten :)

Op de AppleStore Nederland staat een foutje bij de nieuwe PB 15" Superdrive versie. Er staat nl. dat deze een processsor heeft op 1 GHz. Dit moet volgens mij 1,25 GHz zijn.

BTW: eindelijk dan een nieuwe versie 15" Alubook. Mijn Tibook 667 is eigenlijk niet meer om aan te zien door de afgebladderde rand.

Is de verf die op de Alus wordt gebruikt ook zo slecht?

Het eerste wat ik ga kopen vo m'n ALU binnenkort is zo'n skinhoes op de site. Dat is gemaakt uit duikpak-stof dus neemt het niet zoveel plaats in... En bescherm je da stukje design toch van veel krassen. :)

[quote:3f7106ce64="MrSpark"]BTW: eindelijk dan een nieuwe versie 15" Alubook. Mijn Tibook 667 is eigenlijk niet meer om aan te zien door de afgebladderde rand.

Is de verf die op de Alus wordt gebruikt ook zo slecht?[/quote:3f7106ce64]

De Albooks zijn niet geverfd, maar van geanodiseerd aluminium. Ze bladderen dus niet, en zijn hiernaast behoorlijk kras- en slagvast.

Ik vind de nieuwe alu 15" een hele mooie machine. Alleen vind ik het jammer dat de alu's zo'n zilverkleurig toetsenbord hebben. Het semi-transparante toetsenbord van de TiBook, met z'n contrasterende kleur, vond ik mooier. Maar desondanks een heel strak apparaat. En mooi dat de hele PB-lijn nu dezelfde stijl heeft.

En de specs zijn m.i. prima, meer is er op dit moment gewoon niet te halen uit de G5 architectuur. Veel verder dan 1,5 of 1,6GHz zullen we ook wel niet komen voordat er G5 PowerBooks komen.

"ik vind de nieuwe alu 15" een hele mooie machine. Alleen vind ik het jammer dat de alu's zo'n zilverkleurig toetsenbord hebben. Het semi-transparante toetsenbord van de TiBook, met z'n contrasterende kleur, vond ik mooier."

Ben ik het mee eens. Dit was ook het eerste wat me opviel toen ik de 12"pb voor het eerst zag. Verder is de 15" alu errug strak. Die Radeon 9600 is ook nie mis met zijn 64mb. :smiley:

Naar welke laptop ik ook kijk, de powerbook is de mooiste. Wat een ding. Damn! Het is dat ik een desktop nodig had, maar deze nieuwe 15" alu powerbook is ook nie voor de poes! (wel voor panther 8))

Dus wat nieuw is aan de 15 inch: Het toetsenbord, de grafische kaart, grotere HDD (80GB), Firewire 800, en de prijs natuurlijk. Correct?

[quote:ea4fdb7ad5="Rasheed187"]Dus wat nieuw is aan de 15 inch: Het toetsenbord, de grafische kaart, grotere HDD (80GB), Firewire 800, en de prijs natuurlijk. Correct?[/quote:ea4fdb7ad5]

Niet alleen het toetsenbord, maar de volledige behuizing (van titanium naar aluminium). Verder ook nog het geheugen (van SDR naar DDR), de kloksnelheid (van 1GHz naar 1,25GHz), de CPU-cache (L2 verdubbeld, L3 eruit), USB 2.0… dat komt in elk geval even in me op. Als ik me nog meer bedenk, dan vul ik dit lijstje nog wel even aan :slight_smile: .

Pijnlijk misverstand over die L3 cache trouwens: op een aantal Europese websites (iig UK/FR/NL) stond urenlang toch echt 1Mb L3 vermeld. Pas aan het einde van de dag werd dit vervangen door 512Kb L2, zoals van meet af aan al op de US en AUS sites stond...

Enfin - mijn aanstaande 12" wordt er niet beter of minder van! 8)

ik heb hem in mijn handen gehad vandaag,.. (op de expo!!)

en hij is superrr!!

ik ga een 1.25 bestellen alleen dan zonder superdrive en met een 60GB ipv 80 GB :smiley: (en 512 ram maar dan 1 dim ipv 2)

:smiley:

ik precies dezelfde configuratie HS-L !!!

Dat wordt suuuupervet, waaaw ik kijk er echt naar uit…
Ik denk van onder het apple-logo op de bovenkant mijn naam
te laten slijpen in een cool lettertype…

Om hem toch een persoonlijke tint te geven… :smiley:

[quote:c3e1ee95b2="Murfel"]Ik denk van onder het apple-logo op de bovenkant mijn naam te laten slijpen in een cool lettertype...

Om hem toch een persoonlijke tint te geven… :D[/quote:c3e1ee95b2]

en dag garantie! :stuck_out_tongue:

HS-L: Ik krijg als het goed is ook die config, koele shit man :)

Damn HS-L, zo ver nog niet gedacht....

Jammer dat ze dat zelf niet doen, zoals met de iPod, die namen enzo…
Nouja, na het jaar dan mischien…