Yes! M'n vervangende voeding van Apple is binnen..!!

Vanochtend een pakket ontvangen met daarin de replacement voeding voor mijn 876mhz DP G4. Zojuist het zakie geïnstalleerd en opgestart. Het geluid is zeker een stuk aangenamer, en in principe hetzelfde zoals als de Mac die ik hiervoor had (Beige G3).

Wat me opviel is dat de nieuwe grote interne CPU-fan heel wat minder stroom afneemt dan de originele.
De originele fan is 1.6 A, en de nieuwe maar 440 mA.
Mede hierdoor kan Apple de nieuwe voeding ook een stukje ‘zwakker’ maken denk ik. (van 400W naar 360W).
In ieder geval zeker de 20 Euro waard.

Herman.

maar 20 euro, en is da moeilijk om te installeren?

ik heb dezelfde mac als jij en het lawaai stoort me ook, is het verschil groot?

Kan ik zo'n pakket nog bestellen eigenlijk? En waar precies? Ik heb ook een Dual 867 namelijk en ik heb hem pal naast me staan, het is net een windtunnel af en toe. ;]

[quote:39acc11294="Mirg"]Kan ik zo'n pakket nog bestellen eigenlijk? En waar precies? Ik heb ook een Dual 867 namelijk en ik heb hem pal naast me staan, het is net een windtunnel af en toe. ;][/quote:39acc11294]

Volgens mij kun je nog bestellen tot 30 juni.

Bedankt, ik heb hem meteen besteld, ik hoop dat er nog een paar over zijn. ;]

Hoe is het nou met het verschil dan???

Heb pakket van Apple ontvangen half april. Installatie verliep zonder probleem, er was een heel duidelijke handleiding bijgevoegd in het nederlands. Je moet rekenen op een 1,5 uur werk als je alles rustig wilt vervangen.

Na de vervanging is het verschil in geluid enorm. Je weet niet wat je hoort (correctie - wat je eigenlijk niet meer hoort). Het geluid is terug aanvaardbaar, ongeveer zoals de G3.

Ondanks eerdere berichtgeving hoef je de vervangen ventilator en voeding niet terug te sturen.

Succes !

:slight_smile:

Ik kan me erbij aansluiten dat het geluid na de swap weer is zoals je het van een computer mag verwachten.

Voor de swap vond ik me meestal genoodzaakt om vrijwel direct na opstart iTunes maar aan te zetten om die irritante ‘howl’ weg te drukken, maar nu is het best te doen.

Je kan nu bijna zelfs de cursor zachtjes horen knipperen op het scherm… lol :wink:

Oh ja, de voeding .... Was vergeten te posten. Mijn voeding zit er sinds zaterdag 3 mei in geloof ik. Heb het door de dealer laten doen. Ze zouden nog wel een faktuur sturen (nog niets gezien :lol: ). Ah wat een rust, nou ja betrekkelijke rust, maar het is wel een heeeeel stuk beter! Ik ben blij.

en da kost maar 20 euro, bitterweinig.

Ik ga da hier ook bestellen! want ik maak de hele buurt wakker
:lol:

Tegen mij zei Apple dat ik het gratis kon laten doen bij een dealer (bv RAF in Amsterdam) of voor 20 euro zo'n kit bestellen. Omdat ik mijn computer niet 5 dagen kon missen heb ik hem maar besteld. En inderdaad perfect. Veeeeeel beter zo!

wil iemand zijn creditkaart even lenen?

ok ik heb een slachtoffer met creditkaar gevonden, hoelang moet ik nu wachten op mijn voeding.

Ik kijk er naar al uit!!

Hoe zit het mijn met garantie als ik deze zelf installeer?

Hey Ja Rune,

Volgens mij heeft Apple niet het achterlijke garantie programma dat als je de computer open maakt dat je garantie vervalt. Toch heb ik geloof ik gelezen dat als je de voeding installeerd en dingen fout gaan je geen aanspraak kan maken op garantie.

… Aan de andere kant… Ik heb ook die voeding en ventilator geinstalleerd. Zeer makkelijk en je krijgt een goede handleiding. Als je rustig de tijd neemt kan er niets fout gaan. En als ik het kan, kan jij het zeker. Je kan altijd je pakketje ontvangen, de handleiding doornemen, computer openen en beoordelen of je het “aandurft”. Zo niet, dan laat je het toch ff door iemand doen die er verstand van heeft?

TX

Ik heb hem binnen nu en meteen geinstalleerd. Mijn lievelingetje maakt nu een heerlijk zacht zoemetje en klinkt niet langer als een stofzuiger hoezee! ;]

Ik heb hem dus besteld en hij werd geleverd na zeven dagen, mooi is dat!

Dank je apple

(nu nog installeren, zal niet voor na de examens zijn)

[quote:7fe786e1fd="mikanik"]Oh ja, de voeding .... Was vergeten te posten. Mijn voeding zit er sinds zaterdag 3 mei in geloof ik. Heb het door de dealer laten doen. Ze zouden nog wel een faktuur sturen (nog niets gezien :lol: ). Ah wat een rust, nou ja betrekkelijke rust, maar het is wel een heeeeel stuk beter! Ik ben blij.[/quote:7fe786e1fd]

De faktuur is nu ook binnen. De voeding EUR 29,-, arbeidsloon EUR 16,95… Telefoontje/s leert/leren dat de dealer EUR 29,- moest betalen voor de voeding, volgens Apple is dat minder +/-EUR 23. Ik ben niet blij :evil:
Arbeidsloon is min of meer begrijpelijk, maar ik voel me genaaid en ben niet bevredigd. Feit blijft dat ik een dure computer +/- EUR 3300 heb gekocht die niet goed genoeg werkt, het staat me daarom tegen om extra te betalen om andermans fouten op te lossen. Ik had verwacht dat de dealer dat voor zijn rekening zou nemen. Ik ga mijn powerbook dus wel ergens anders kopen.

Voila en hij zit er in... Het ging echt vlot, en ik ben supercontent Eindelijk rust!