Yosemite icoontjes veranderen

Beste forumleden,

N.a.v. de post van Raymon over het veranderen van de Yosemite icoontjes; allereerst super bedank daarvoor, was tijden hierna opzoek. Ik heb het volgende probleem: Zowel het icoontje van finder als calender willen niet veranderen. Onder ‘Programma’s’ zijn ze visueel wel veranderd. Echter als ik ze naar het dock sleep of de mac herstart blijven de ‘oude’ orginele icoontjes staan. Iemand enig idee wat hiermee te doen? Ze vallen nu een beetje uit de gratie met al die andere mooie icoontjes :wink:

Alvast bedankt,

Jesper

Open de terminal en type het volgende in:

killall -KILL Dock

Helpt dat?

Hoi Raymon,

Nee, helaas helpt het niet. Ter verduidelijking. Calendar heef in launchpad het oude icoon, in finder echter het nieuwe. Verwijder ik calender uit het dock en sleep ik calender (met nieuw icoon) uit programma’s naar het dock, krijg ik weer het oude icoontje te zien.

Die icoontjes zitten waarschijnlijk op meer dan een plaats ingebakken in de apps.

[quote=JesperD url=http://www.onemorething.nl/community/topic/yosemite-icoontjes-veranderen/#post-2753018 time=1414436199]Hoi Raymon,

Nee, helaas helpt het niet. Ter verduidelijking. Calendar heef in launchpad het oude icoon, in finder echter het nieuwe. Verwijder ik calender uit het dock en sleep ik calender (met nieuw icoon) uit programma’s naar het dock, krijg ik weer het oude icoontje te zien.[/quote]

Icoon wijzigt pas in je dock als je het programma start.

De Agenda en Finder iconen vervang je op de volgende manier:

Agenda icon:

• Rechtermuisklik Agenda in “Programma’s” > Toon Pakketinhoud > Contents > Resources
  • Kopieër en vervang de iconen ‘App-Empty.icns’ en ‘App.icns’ in deze map
  • Kopieër en vervang de iconen ook in de map “Calendar.docktileplugin” > Contents > Resources

Finder icon:

• Mac HD/Systeem/Bibliotheek/CoreServices/Dock.app
  • Rechtermuisklik ‘Dock.app’ > Toon Pakketinhoud > Contents > Resources
  • Kopieër en vervang de afbeeldingen ‘finder.png’ en ‘finder@2x.png’ in deze map

Voer hierna nog eens de volgende code in Terminal:

killall Dock

Herstart je mac of open de applicaties opnieuw, dan moeten de nieuwe iconen verschijnen.

Bedankt voor uitgebreide uitleg. Heb alle stappen precies gevolgd, blijf oude icoontjes houden. :frowning:

Mocht iemand nog benieuwd zijn, hier vond ik het antwoord: http://osxdaily.com/2014/05/01/change-finder-dock-icon-mac-os-x/