"You cannot copy some of these items ..."

Als ik probeer te copieren naar mijn tweede interne harde schijf krijg ik de melding:

“You cannot copy some of these items to the destination because their names are too long for the destination. Do you want to skip copying these items and continue copying the other items?”

Het maakt niet uit wat ik copieer… en alles permissies zijn ook goed…

G5, 10.3.9
tweede schijf is een maxtor 160…

Kent iemand dit probleem? alvast bedankt!

Wat probeer je te copieren en waarvan?

Je externe schijf is waarschijnlijk ingedeeld volgens FAT32. Hierdoor is de schijf compatibel met Windows, Linux en uiteraard je Mac. Als je kiest voor Apple zijn bestandsindeling dan heb je dat probleem niet maar kan je de schijf enkel gebruiken op Mac.

Soms heb ik het probleem ook dat je opnoemt. FAT32 ondersteunt ook bepaalde tekens en symbolen niet. Daardoor moet je soms bestanden hernoemen …

willekeurige files van mijn harddisk een naar nummer twee (allebei intern)

[quote:a6957e0e8e="larridon"]Je externe schijf is waarschijnlijk ingedeeld volgens FAT32. Hierdoor is de schijf compatibel met Windows, Linux en uiteraard je Mac. Als je kiest voor Apple zijn bestandsindeling dan heb je dat probleem niet maar kan je de schijf enkel gebruiken op Mac.

Soms heb ik het probleem ook dat je opnoemt. FAT32 ondersteunt ook bepaalde tekens en symbolen niet. Daardoor moet je soms bestanden hernoemen …[/quote:a6957e0e8e]

Maar dat is het niet, want ook een file met een naam van drie letters doet ie niet, (bijvoorbeeld “pic.pdf”)
en daarbij is het iets wat pas onlangs opspeelt. Het heeft maanden lang goed gewerkt…

de tweede schijf is ingedeeld: journaled HFS+ (80 gb van de 152,54 zijn gebruikt overigens)

de eerste is ook zo ingedeeld

Ik denk dat het tijd word dat je techtool pro eens over je disk laat "gaan". :?