You need to restart your computer - SNEL ANTWOORD

Ik krijg die melding sinds vanochtend. Elke 5 à 10 minuten verschijnt die opnieuw dus graag een snel antwoord!

welk OS versie? wat voor computer? Zit je op een Laptop?

Misschien PRAM zappen

nieuwe software/hardware? Panther?

Wat is er als laatste geinstalleerd? Staat Update open? Wees eens wat duidelijker? En misschien na herstarten heb je nergens meer last van ;)

10.2.6 G4 Quicksilver / 1.5GB RAM

Vanochtend illegaal Panther gedownload geprobeerd op een CD te branden zonder resultaat…

Niks geinstalleerd nog? gister? iets gedownload van MacUpdate?

Krijg tijdens uitvoeren van 'Herstel Bevoegdheden' of zoiets (schijfhulpprgramma) de melding weer. Heb even voor root ingelogd. Andere oplossingen? Kan het aan Panther liggen dat ik de Finder moest forceren tijdens het branden (schijf heb ik allang weer opgebergt)?

Misschien PRAM zappen Wat gebeurt er dan met m'n computer en hoe doe ik dat?

Die risico loop je als je illegaal waar op de HD hebt en je daarmee knoeit... Gewoon helemaal afgooien, schijf EHBO opgooien en hopelijk zijn de problemen opgelost. Misschien heb ik helemaal mis en hebben veel mensen illegaal Panther binnengehaald.

[quote:8b91a00d3c="Sharky K."]Misschien PRAM zappen[/quote:8b91a00d3c] :apple: + Option + P + R ingedrukt houden

Inloggen voor root heeft niets uitgemaakt. Ik heb even opgestart in OS 9 en daar even m'n Desktop geopend kreeg 2 bestanden te zien die ook met Panther te maken hadden (of hoe leg je dat uit) verwijderd opgestart in 10 en kijken maar.........

DiskWarrior 3 (of 2.1) draaien, de kans is zeer groot dat het probleem dan is opgelost. In de MacFan staat dat het waarschijnlijk HardWare is, maar mijn ervaring is dat het ook puur softwarematig kan zijn. Mijn iBookje had continue die meldingen, vooral als ik wilde uitloggen.

Na het draaien van DiskWarrior 3 heb ik nooit meer last gehad! Probeer het zou ik zeggen. 8)

zijn er nog mensen die panther geïnstalleerd hebben en dit probleem hebben?

Ik ben het ook aan het downloaden…
maar kdurf nu bijna niet meer het installeren (heb ook ibook)

Zou het anders veiliger zijn als je panther op een andere partitie installeert? (da gaat toch wanneer je van de cdrom opstart?)

hou er wel rekening mee, dat als je een extra partitie maakt dat alle datat erop verloren gat !!! eerst backuppen dus

PRAM zappen doet niets, bij opstarten blijf m'n beeldscherm zwart! Waar kan ik DiskWarrior voor OS 9 downloaden? Bij OS X wil die het niet doen omdat het m'n opstart-schijf is. Maar in OS 9 kan Diskwarrior 3.0 denk ik niet draaien?

[quote:f821d45f27="mr_omvlee"]hou er wel rekening mee, dat als je een extra partitie maakt dat alle datat erop verloren gat !!! eerst backuppen dus[/quote:f821d45f27]

moet je eerst alles wissen om een nieuwe partitie te maken?
Kan je niet gewoon de vrije ruimte gebruiken?

Waar kan ik DiskWarrior 2.1 krijgen? Ik zit nu in OS 9, want in OS X krijg ik nog steeds die melding en heb ik wel DiskWarrior 3 maar die werkt niet in 9.

Ik mag geen hints geven, maar je hebt Panther ook gevonden.... en DiskWarrior 3... :wink:

Wanneer je 2 partities hebt kun je vanaf de een de ander repareren, je moet dan vanaf de andere partitie in 9 opstarten, daarna DiskWarrior vanaf die partitie draaien.

Je kunt ook X op de betreffende partitie kaal installeren en dan DiskWarrior 3 daar vanaf repareren. Verder kun je ook met BootCD een reparatieCD maken, heel simpel, opstarten duurt alleen wel erg lang!

Succes!

[quote:751df60c0f="ipanther"]moet je eerst alles wissen om een nieuwe partitie te maken? Kan je niet gewoon de vrije ruimte gebruiken?[/quote:751df60c0f]

Nee, je er is een programmaatje van FWB Partition ToolKit genaamd, waarmee je eenvoudig een extra partitie kan aanmaken, maar de ervaringen ermee zijn wisselend. Een Backup is dan zeker een aanrader, want er is een risico. Anders moet je inderdaad met Schijfhulpprogramma je schijf opnieuw indelen en dat betekent dat al je data gewist/onbruikbaar wordt…

Je kunt dus alleen de vrije schijfruimte gebruiken met Partition Toolkit, dat overigens vanuit OS 9 werkt en nog niet native is voor X, maar wel overweg kan met OS X schijven, omdat dit gewoon HFS+ is. Wel moet je dan vanuit 9 op kunnen starten. Maar denk eraan, voorzichtig, eigen risico.

Een CD-tje branden met BootCD is dan veel makkelijker, dan kun je er nog meer programma’s bijstoppen, wordt het een allround reparatieCD-tje, zie ook MacFan 46… :roll:

[quote:4791030780="JeePee"]Ik mag geen hints geven, maar je hebt Panther ook gevonden.... en DiskWarrior 3... :wink:

Wanneer je 2 partities hebt kun je vanaf de een de ander repareren, je moet dan vanaf de andere partitie in 9 opstarten, daarna DiskWarrior vanaf die partitie draaien.

Je kunt ook X op de betreffende partitie kaal installeren en dan DiskWarrior 3 daar vanaf repareren. Verder kun je ook met BootCD een reparatieCD maken, heel simpel, opstarten duurt alleen wel erg lang!

Succes![/quote:4791030780]
Bedankt!