YouTube zet muziek uit

YouTube zet steeds het achtergrondmuziekje uit van een homevideo die ik er op heb gezet. Het achtergrondmuziekje is afkomstig van een cd. YouTube zet de muziek uit omdat er auteursrechten op berusten.

Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen? Veel andere filmpjes hebben wel muziek. Er wordt dan zelfs reclame voor gemaakt doordat er gemeld wordt dat het nummer verkrijgbaar is bij de iTunes Music Store.

Dat is i.d.d. vreselijk irritant.

Ik heb het met één filmpje ook al een keer of vier gehad.

Ik heb daarna de soundtrack een beetje gemixt.
Eerst 20 seconden van een ander nummer, die naadloos overgaat in het nummer dat ik wilde hebben.

En vervolgens kraaide er geen haan meer naar.

Het is ook erg afhankelijk van welke maatschappij je muziek afkomstig is blijkbaar.

Volgens mij zou je het ook kunnen omzeilen door een advertentie toe te staan in je video. Dat is dan dus zo'n ding dat zegt dat je het nummer kunt kopen via (onder andere) iTunes. Ik zou zelf niet weten hoe je dat precies moet doen, maar m.i. geldt juist dat ik ook die advertenties erg irritant vind...

Het probleem is dat jij de wet overtreed. Dat YouTube daar zo streng tegen optreedt is vrij overdreven, maar er is weinig (legaals) tegen te doen denk ik.

Je kunt een tegenvordering indienen. Gebruik als argument de fair use wet in de VS. (zie hieronder)

Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for “fair use” for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use.

Maar we zitten hier toch in België / Nederland en niet in de VS, is die wet hier dan ook geldig?

[quote:8e18a3110b=".joeri."]Maar we zitten hier toch in België / Nederland en niet in de VS, is die wet hier dan ook geldig?[/quote:8e18a3110b] YouTube in ieder geval wel…

Over omzeilen gesproken: probeer een klein beetje ruis toe te voegen via Garageband of dergelijks, net niet merkbaar door mensen maar wel irritant voor YT. Het is het proberen waard, bij mij heeft het in ieder geval gewerkt. :wink: :evil:

@ ctxppc:

Bedoel je ‘witte ruis’? In Audacity, het geluidsbewerkingsprogramma dat ik gebruik, is dit, geloof ik, de enige ruis die ik kan toevoegen.

Wat je ook vaak ziet is dat mensen de pitch gaan zitten veranderen, irritaaaant!

De truc is om er gewoon bij te zetten dat je de rechten niet hebt ...

Zoals bij dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=UIOXVRUokHE

Is bij de eerste upload, uitgeschakeld. Bij de tweede upload (met vermelding) niet (of toch 'ng niet' )

Grtz Matanza

* schop *

Nou, een beetje ruis toevoegen, ik heb dus een filmpje gemaakt waar gewoon toevallig vaag op de achtergrond wat muziek te horen is die ik toevallig op had staan (http://youtu.be/VmHuRodq7os), en ik kreeg dus vandaag een mailtje van YouTube dat Sony Music Entertainment bezwaar heeft tegen dit filmpje... Het zijn slechts fragmenten (ik heb flink geknipt in het originele beeldmateriaal, verder niks toegevoegd), zou dit niet onder "Fair Use" kunnen vallen? Of moet ik in het vervolg ervoor zorgen dat ik mijn muziek uit zet als ik opnames van m'n treintjes maak die ik op YouTube wil zetten?!? Ik vind het een beetje zwaar overdreven... Ik vraag me ook af wat SME in dit geval ermee wil bereiken? Iig geen betere verkoop van hun muziek blijkbaar...

Of je zet, als je toch aan het knippen en editen bent, er gewoon een ander muziekje/geluid onder. Geluid helemaal uit kan ook natuurlijk.

Logisch natuurlijk, da's een open deur intrappen, maar daar gaat het mij niet om... Meer om het idee dat een toevallig achtergrondgeluid al meteen aanleiding is voor SME om actie te ondernemen...