Zachtjes tikkende HD Mac Mini

Beste mensen,

ik zit met een probleem of althans dat denk ik. Sinds een week hoor ik mijn HD van mijn Mac Mini zo ongeveer om de halve minuut zachtjes zoemen en daarna hoor ik een zacht tikje. Is dit normaal? Het is me niet eerder opgevallen. Ook staat mijn ventilator constant aan, wat hij voorheen nooit deed.
Ik heb Mac support gebeld en die zeiden dat het in principe geen kwaad kan en dat het in de handleiding van de iBook zelfs staat beschreven dat de HD tikjes kan geven. Ik kon het in mijn handleiding van mijn Mac Mini niet vinden. Ik heb wel de Hardware test uitgevoerd maar die kon geen fouten vinden. Zij zeiden dat ik als ik het niet vertrouwde naar een Apple Centre moest gaan om hem even na te laten kijken. Valt dat dan ook onder mijn 90 dagen Apple Care?

Ik weet nou niet of ik nou overbezorgd ben en nu in eens dingen hoor die er altijd al waren, maar me nu opvallen omdat de Mac Mini zo ontzettend stil is. Ik hoop dat iemand zijn/haar licht er over kan laten schijnen.

Daarnaast kan ik ook geen flash audio bestanden meer afluisteren zoals de VPRO’s Luisterpaal. Iemand daar ook problemen mee?

Groetjes Nautic3l

Mijn Mac mini tikt ook maar ik maak me daar geen zorgen over : "Zoals het minietje thuis tikt, tikt het nergens". Zie ook deze draadjes : [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=521798[/url] [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=521787[/url]

Ik had deze draadjes al gelezen. Wat mij zorgen baart is dat deze zachte tikjes er nou wel ineens zijn en een week geleden niet. Heb net nog even aandachtig zitten luisteren en ze lijken wel steeds vaker achter elkaar te komen. Ook hoorde ik net het vermaarde "vallende knikker" geluid. Ik word er een beetje gek van. Zeker omdat niemand ook een eenduidig antwoord erop kan geven. De een zegt dat het hoort (maar waarom doet ie het nou ineens en niet gelijk vanaf het begin) en de ander zegt dat het een teken is dat je HD het aan het begeven is. Maandag toch nog maar eens met Apple bellen. Ik blijf het raar vinden!

Groetjes Nautic3l