zapf dingbats met Indesign CS

Waar ik nu weer tegenaan ben gelopen... Als ik vanuit InD.CS iets print dan werkt de zapf dingbats niet, maar als ik exporteer naar pdf wel. eeeeeeeeennnnn als ik print vanuit InD.2 dan werkt alles ook gewoon OK (dus aan mijn font kan het volgens mij ook niet liggen). Herkend iemand dit probleem?

is het misschien een truetype letter?

Font eerst uploaden naar je printer wil nog wel een helpen, anders outline van maken.

Suitcase?? Er zijn verschillende Dingbats in omloop. Als het de TT is dan wordt die bij het maken van een PDF vanzelf omgezet naar T1, maar bij het printen niet. Ik heb het probleem ook gehad en heb nu de TrueType er uit gegooid.

true type is zoooooo link!

Dit is het font waar het over gaat 'ZapfDingbats.dfont' het is gewoon mijn systeem font en volgens mij is het een dfont (what ever that meens) Geen TT dus. Op andere computers heb ik het zelfde probleem, dus het kan ook niet aan mijn zapfdingbats liggen... :? Als iemand nog andere suggesties heeft zijn ze van harte welkom :D

[quote:3d93031b2b]Font eerst uploaden naar je printer wil nog wel een helpen, anders outline van maken.[/quote:3d93031b2b]

Hoe doe je dit precies?

[quote:e86be1716d="Olli"][quote:e86be1716d]Font eerst uploaden naar je printer wil nog wel een helpen, anders outline van maken.[/quote:e86be1716d]

Hoe doe je dit precies?[/quote:e86be1716d]

kans is toch groot dat het een TrueType is.

je kunt hem coverteren, of mail me anders even regel ik de conversie voor je!

dFonts zij de 'native OSX' TrueType fonts. Je kunt ze omzetten naar normale TT fonts met [url=http://homepage.mac.com/mdouma46/dfont/dfont.html]dFontifier[/url] die ook in OS9 te gebruiken zijn.

Maar voor de ZapfDingbats in Postscript is toch nog steeds het voorkeurstype. Zeker als je print naar PostScript, naar PDF en naar een Imagesetter. Niet iedereen lust even graag TrueType fonts. Zeker oudere PS2 printers niet.

ok, so far so good... ik heb met dfontifier het font geconverteerd. Is het nu de bedoeling dat ik dit font vervang in mijn systeem map? of versiek ik juist mijn systeem op die manier?

font vervangen is prima, je verziekt er niks mee. Let wel op dat de oude versie ook echt weg is.

Het is me uiteindelijk gelukt. Deskman heeft mij fantastisch geholpen door de fonts voor me te converteren en die te vervangen door de oude.

This works Great!!!

Bedankt voor alle reacties 8)