Zeer lage download snelheid met TimeCapsule

Hallo,

Enige tijd geleden ben ik verhuist naar een appartement, waar ik het voorheen makkelijk af kon met alleen een Airport Express.
Heb ik nu verschrikkelijke slechte verbinding met mijn iMac via WiFi, deze staat in verbinding met een TimeCapsule (nieuwste type) deze heb ik gekocht omdat mijn AE te zwak was om überhaupt verbinding te maken.

Situatie:

UPC modem ( WiFi uitgeschakeld)
TC verbonden met de UPC modem
Afstand tot mijn iMac, hemelsbreed ongv. 4m en en 2 dunne muurtjes
Verbonden met 5GHz, dit geeft tot nu toe de beste verbinding
Met iStubler gekeken naar omliggende WiFi verbindingen, dit zijn er erg veel.
Handmatig kanalen ingesteld op 6 en 44
UPC abonnement van 120 mb
Huidige download snelheid op de iMac 3mb
Download snelheid met mijn MacBook in de huiskamer waar de TC zich ook bevind 119mb
Download snelheid met mijn MacBook in de buurt van de iMac, ook 3mb

Instelingen TC

WiFi modus: maak netwerk aan
DHCP en NAT: Routermodus uit ( brugmodus)

Instellingen AE

WiFi modus: breid netwerk uit

Nu weet ik dat de hoeveelheid WiFi verbindingen rondom, een zeer slechte invloed hebben op mijn eigen WiFi signaal.
Maar dat de verbinding zo slecht is op die 4m, had ik absoluut niet verwacht.
Hebben jullie tips, om toch een fatsoenlijke verbinding te krijgen zonder direct de boor machine in de muur te zetten en de iMac te voorzien van een bedraad netwerk.

Duidelijk dat in de buurt van je iMac iets je Wifi netwerk stoort.

mijn beste ervaringen met

• TC kanalen automatisch, 5ghz netwerk apart maken, (eigen SSID)
  • AE: niet netwerk uitbreiden, maar onderdeel van je TC netwerk maken, om vervolgens je iMac bekabeld (vanaf je AE) aan te sluiten.
    (maar zoals je zelf zegt, nog beter om de AE bekabeld aan te sluiten op de TC en je wifi netwerk bekabeld uit te breiden.)

Ik heb ook kortgeleden de AE als ‘netwerk uitbreiden’ gebruikt. De WIFI was dramatisch. Ging onder de 1 Mbit. Blijkbaar kwam ik binnen het bereik van de AE.
Nu de AE weer gewoon als onderdeel is van het netwerk werkt de WIFI ineens een stuk sneller.
Heb nu de hele zwik (Airport Extreme, AE) wat beter geplaatst en nu is het helemaal top.

Kortom: Heb niet het idee dat het uitbreiden van je netwerk met de AE nou zo’n geweldig idee is.

Ik lees dat het niet slim is om de AE het netwerk uit te laten breiden, maar op deze manier heb ik ook wifi verbinding met de iphone’s en iPad.
Als ik de AE in het netwerk meeneem dus niet laat uitbreiden, zend hij dan nog wel een wifi signaal uit.
Zodat ik wel in dat gebied een signaal heb voor de iphone’s e.d.

Ook de brug functie van de TC, geeft bij mij vraag tekens wat houd dat precies in?