Ik heb niets bijzonders draaien op mijn MBP en zelf nadat ik een Restore & Archive heb uitgevoerd heb ik nog steeds hetzelfde probleem… Weet iemand of er diagnose software bestaat om te kijken waarom de MBP zo lang mee bezig is?
iDisk staat bij mij niet geconfigureerd... en ik heb ook niet veel files op mijn bureaublad..stuk of 30.. ik heb ook nog voldoende ruimte op mijn harde schrijf.
Die iDisk-sync is wellicht verdacht.
Sinds dit bij mij aanstaat loopt de mac geregeld gedeeltelijk
(het web+mail) of soms helemaal (finderfreeze) vast. Ik kan dan enkel nog domweg uitzetten,
force quit of herstarten lukt niet.
Ik heb Tiger 10.4.10
[quote:3172ced386="shvdv"]iDisk staat bij mij niet geconfigureerd... en ik heb ook niet veel files op mijn bureaublad..stuk of 30.. ik heb ook nog voldoende ruimte op mijn harde schrijf.[/quote:3172ced386]
Dertig bestanden op je Desktop is vrij veel. Pictogrammen op je desktop hebben is eigenlijk hetzelfde als vensters contant open hebben staan: paar is niet erg maar een heleboel kan voor vertragingen zorgen. Ieder desktop pictogram wordt door het systeem gezien als een mini-venster.
Naast je Desktop opruimen zou je ook even een PRAM reset kunnen doen: Je Mac herstarten en cmd + option + P + R indrukken voordat het grijze scherm met Apple logo verschijnt.
Helaas, de tips totdusver werken niett... ook in de Console staat niet bijzonders over het afsluiten van MBP. Ik zag wel een ander probleem opduiken... ik kan namelijk met safari niet inloggen op mijn Outlook webserver van mijn werk. Er staat namelijk een verkeerde naam (zie voorbeeld onder -> JanJaap) dan de UserID zou moeten zijn voor het inloggen op de Outlook webserver...Nu blijft safari constant proberen om verbinding te maken met de Outlook server op mijn werk, zonder succes.
Heeft iemand enig idee waar InterMapperServer de naam JanJaap vandaan haalt? En hoe ik dit kan veranderen in de juist UserID naam? Kan nergens in Safari of Systeemvoorkeuren terug vinden.
Oh ja…en meer tips om mijn opstart en afsluit te verbeteren zijn van harte welkom.
Ik had het zelfde probleem op mijn MBP. De boot duurde 60 a 70 seconden.
Ik heb het opgelost m.b.v. de volgende tutorail (de tutorail is egenlijk geschreven voor 10.3.9);
http://www.macfixit.com/article.php?story=20060131080021235
De PRAM reset kun je het beste een keer of 5 doen (de knoppen net zo lang ingedrukt houden tot dat de je computer 5 keer ge-reboot heeft), dan weet je namelijk zeker dat echt alles weg is.
Ik heb inmiddels gevonden wat mijn probleem was met het trage afsluiten van mijn MBP.
Via het schrijfhulp programma kwam ik een foutmelding tegen tijdens het controleren van schijfbevoegdheden:
[b:5d3c04866d]ACL gevonden maar niet verwacht op ‘Library[/b:5d3c04866d]’.
Na het herstellen van de schijfbevoegdheden sluit de MBP binnen 30 seconden af… Maar helaas bij het opnieuw opstarten van mijn MBP verschijnt het probleem opnieuw…
Ik kwam de foutmelding opnieuw weer tegen tijdens het controleren van de schijfbevoegdheden…Weet iemand hoe ik dit definitief kan herstellen???
Helaas, zelfs met gebruik van de installatiedisk (opstarten via disk) krijg ik de bevoegdheden niet hersteld. De opmerking:[b:f9fda9d1d6] ACL gevonden maar niet verwacht op 'Library'[/b:f9fda9d1d6]. blijft terug komen.