zeer trage upload

hallo,ik heb tiscali adsl speciaal met 4mb download en 600kb/s upload maar de upload is erg traag, bij speedtest nog niet 10 % daarvan.Het is te merken bij het versturen van grote bestanden. In het modem/router (zyxel) geeft de webinterface ongeveer 700 kb/s upload en 4400 download aan. Er draaien geen andere programmas zoals bittorrrent of emule. Het problem moet dus bij de G4 of Tiger liggen Wie weet hier raad mee. De uploadsnelheid is eerst wel veel hoger geweest met dezelfde hardware.

heb airport of ander share prog aan staan?

Misschien liften heel veel mensen mee op je internetverbinding.

Bedoel je 10% als in het is maar 60KB per sec? Of is het echt 10% en dus 6KB/s? Als het 60KB is, is het dus in orde. Bij 6 is het inderdaad erg traag. Ik zelf heb dit abonnement ook en zal het eens testen zodra ik in de gelegenheid ben.

Ik heb last vanhetzelfde... Woon je toevallig ook in omgeving rotterdam?

Ik heb al meerdere keren gebeld over dit probleem en ze kunnen me niet helpen. Heb al mijn bekabeling getest, mijn router was okay net als mijn modem… ook niets mis mee? Z.s.m. ga ik overstappen want qua service is het ook niks bij Tiscali.

Ik ben benieuwd of iemand hier het verlossende woord kan brengen?

Gegroet,

Dit soort problemen zijn altijd lastig. De meeste providers willen inderdaad eerst zeker weten of de lokale configuratie in orde is (en als je noob bent wordt je al direct gewezen op een fout daarin). Dat het aan je mac ligt, lijkt me echt heel erg stug. De snelheden aangegeven in je modem hoeven niet direct de snelheden voor te stellen waarop je de data kan genereren. Voor de zekerheid zou ik de modem/router resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren, om na te gaan of een configuratiebestand niet messed up is. Wat ik niet uit jou verhaal opmaak is of het wel/niet gaat om een draadloos netwerk. Als wel, dan moet je voor de zekerheid mac-filtering toepassen. Zo kan je zeker stellen dat andere niet van jou bandbreedte profiteren. Als je dat gedaan hebt en het is nog steeds niks, dan kan je eigenlijk al vrijwel zeker zeggen dat het niet lokaal ligt. Als de kabels niet goed zouden zijn, dan zou de downloadsnelheid ook daar invloed van moeten ondervinden. Ikzelf denk toch dat het probleem bij de wijkcentrale ligt, de zogenaamde DSLAM. Als dat het geval, dan is het helemaal irritant. Daarvoor moet namelijk de KPN de lijn doormeten, om hier uitsluitsel over te geven. Ze doen soms wel eens moeilijk, als jij een lijndoormeting wilt hebben. Tiscali behoort voor jou de meting aan te vragen, maar het zou ook bij de KPN zelf kunnen. Je moet wel je modem/router gecheckt hebben, anders weigeren ze het meestal. Soms wil de KPN ook nog eens zeggen dat Tiscali ten alle tijden de opdracht voor de meting behoort te geven. Dus reset de boel nog even en anders moet je het toch zoeken bij de 'buitenlijn'.

nee,het moet in de mac zitten ,ik heb hier 3 computers in een netwerk en de G4 samen met een oude Pentium 2 op een hub aangesloten, niet wireless,beide met speedtest.nl getest en de Pentium 2 is 3 keer sneller met de upload,nogmaals de snelheid is er geweest dus kabels en verbinding zijn in orde

[quote:36ef8a4ec7="McGates"]nee,het moet in de mac zitten ,ik heb hier 3 computers in een netwerk en de G4 samen met een oude Pentium 2 op een hub aangesloten, niet wireless,beide met speedtest.nl getest en de Pentium 2 is 3 keer sneller met de upload,nogmaals de snelheid is er geweest dus kabels en verbinding zijn in orde[/quote:36ef8a4ec7]

Dit gedeelte had je niet bij het eerste verhaal gezet. Het zou dan inderdaad volgens die logica aan de Mac moet liggen. Misschien is het voor Schrijvert nog van belang om de rest zoals ik het hierboven heb uitgelegd na te gaan.

Tsja.... is het zeker. Moet even kijken wanneer ik tijd heb on die jongens van Tiscali weer 's te bellen en dan maar eens scene te gaan schoppen. Zoals gezegd heb ik thuis alles al gecontroleerd en geen gekke dingen kunnen achterhalen.

gegroet,