zelf een widget bouwen

Hoe maak ik een widget? hulpmiddelen, programma's etc.

Weet iemand dit? geef please antwoord!

[url]http://developer.apple.com/macosx/dashboard.html[/url]

Concrete vragen kan je [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=565705#565705]hier[/url] of [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=44016&postdays=0&postorder=asc&start=120]hier[/url] stellen Wat je moet kunnen is HTML een beetje CSS en JS.

maar wil het even overzichtelijk houden. snap niks van die van de apple site. welke programmaatjes heb ik daarvoor nodig? dan heb ik al vast een basis

Gave Widgets trouwens Hobbes! :D

[quote:1322aca64e="iPod Jimmy"]maar wil het even overzichtelijk houden. snap niks van die van de apple site. welke programmaatjes heb ik daarvoor nodig? dan heb ik al vast een basis[/quote:1322aca64e]Ik denk dat je nog niet helemaal klaar bent om zelf widgets te gaan coderen iPod Jimmy

@ Mac OS X

je had het toch ook onder één bericht kunnen zetten ??

[quote:9fc2a9abeb="JeePee"]Gave Widgets trouwens Hobbes! :D[/quote:9fc2a9abeb] Bedankt (mede door Granny Smith) [quote:9fc2a9abeb="jeroenimo"][quote:9fc2a9abeb="iPod Jimmy"]maar wil het even overzichtelijk houden. snap niks van die van de apple site. welke programmaatjes heb ik daarvoor nodig? dan heb ik al vast een basis[/quote:9fc2a9abeb]Ik denk dat je nog niet helemaal klaar bent om zelf widgets te gaan coderen iPod Jimmy[/quote:9fc2a9abeb] Waarom niet?? Leeftijd :x ?? Je moet HTML kennen als je dat kan is het gemakkelijk. Zelf gebruik ik Web Minimalist voor HTML en Tekst Edit voor CSS en JS

[quote:4ab76ebdfa="jeroenimo"][quote:4ab76ebdfa="iPod Jimmy"]maar wil het even overzichtelijk houden. snap niks van die van de apple site. welke programmaatjes heb ik daarvoor nodig? dan heb ik al vast een basis[/quote:4ab76ebdfa]Ik denk dat je nog niet helemaal klaar bent om zelf widgets te gaan coderen iPod Jimmy[/quote:4ab76ebdfa]

misschien wil ik het daarom wel leren???

[quote:cd16b49859="Hobbes"][quote:cd16b49859="JeePee"]Gave Widgets trouwens Hobbes! :D[/quote:cd16b49859] Bedankt (mede door Granny Smith) [quote:cd16b49859="jeroenimo"][quote:cd16b49859="iPod Jimmy"]maar wil het even overzichtelijk houden. snap niks van die van de apple site. welke programmaatjes heb ik daarvoor nodig? dan heb ik al vast een basis[/quote:cd16b49859]Ik denk dat je nog niet helemaal klaar bent om zelf widgets te gaan coderen iPod Jimmy[/quote:cd16b49859] Waarom niet?? Leeftijd :x ?? Je moet HTML kennen als je dat kan is het gemakkelijk. Zelf gebruik ik Web Minimalist voor HTML en Tekst Edit voor CSS en JS[/quote:cd16b49859]

Mischien zou je je iets minder snel aangevallen kunnen voelen :slight_smile:

Ik denk dat jeroen meer op het feit doelt dat als je zelf eens en widget uit elkaar haalt dat je snel zat ziet hoe het een en ander in elkaar steekt.
Ik kan het compleet mis hebben, maar de TS heeft echt geen donkerbruin vermoeden over hoe en wat, en dat heeft geen fluit met de leeftijd te maken. :slight_smile:

ik zou ook dolgraag een widget maken maar zou niet weten waar ik moet beginnen... :(

[quote:ddd0df7c96="thijsbrg"]ik zou ook dolgraag een widget maken maar zou niet weten waar ik moet beginnen... :([/quote:ddd0df7c96]

sluit ik me dus bij aan…

[quote:28aae0da01="MacThijn"]@ Mac OS X

je had het toch ook onder één bericht kunnen zetten ??[/quote:28aae0da01]

Ik had eerst bericht nr. 1 gepost
dan gezocht op Google
een dan nr. 2 gepost
maar dan moet je eerst nr. 2 deleten voor nr. 3 weg kon (en daar heb ik geen zin in).
Kapisch?

Schnappi?

[quote:9efca39270="Mac OS X"][quote:9efca39270="MacThijn"]@ Mac OS X

je had het toch ook onder één bericht kunnen zetten ??[/quote:9efca39270]

Ik had eerst bericht nr. 1 gepost
dan gezocht op Google
een dan nr. 2 gepost
maar dan moet je eerst nr. 2 deleten voor nr. 3 weg kon (en daar heb ik geen zin in).
Kapisch?

Schnappi?[/quote:9efca39270]

er zit ook neg ergens een bewerk toets op maar goed kun je natuurlijk over het hoofd hebben gezien :?

Als je HTML al kent is het al een hele hulp.

Hoe ik het heb gedaan:
Heb een simpel widget gedownload (rechts-klik ‘show package contents’).
Open de .HTML in een HTML progje (Web Minimalist gebruik ik)
Kijk wat er allemaal in staat en probeer het een beetje te begrijpen (niet moeilijk)
Probeer eens wat te veranderen en kijk wat het doet …

Zo heb ik het gedaan en kijk ik heb er al 4 (mede door Granny Smith)

Het is niet zo moeilijk om basis widgets te maken. Als je begint met plug-ins dan …

Veel leer plezier!!
En niet vergeten: Al doende leert men.

Ik ga zeker even kijken want ik zit nog steeds te wachten op een widget van TVGids.nl

en is de tv.gids widget er al ? 8)

Mischien aan een widget-maker vragen? (die zelf widgets maakt... en dus niet widgets van andere mensen veranderd :) )

ik ben er nu een aan het veranderen, best makkelijk en leuk om het te leren.