zelf ondertiteling maken bij DHZ-filmpje

Ik heb een stukje video opgenomen en wil daar bijbehorende ondertitel bij maken. Mijn vriendin en familie spreken nog geen Nederlands...

Iemand die weet hoe ik met zo weinig mogelijk programma’ s de film kan importeren, eventueel knippen / plakken en een ondertitle er bij kan schrijven?

iMovie is your man :wink:

is dat hetzelfde als iMovie HD? of is iMovie een apart pakket wat NIET in iLife '06 zit?

Dat is hetzelfde als iMovie HD, inderdaad. Alleen kan je in iMovie HD, HD materiaal òòk monteren. Zit standaard in iLife, eender welke versie. Geen appart pakket dus.

Juist, bedankt! Ik ga kijken of ik nog ergens een stuk schijf leeg heb ( de 40 gig van mijn eMac was zo vol :S iLife '06 + iWork + Office for mac + Garageband Jam packs (3 dvd's))

Als het gelukt is of als er vragen zijn laat ik me horen uiteraard…

Ik wilde er mee aan de slag maar iMovie HD heeft 1 probleempje...het kan geen VOB bestanden importeren. Het feit is namelijk dat ik het betreffende filmpje al als DVD formaat heb.

Is er nu nog steeds een oplossing of zal ik de originele tape moeten zien te krijgen?

Kijk eens op deze site .http://lexilyn.be/videoconversies/page1/page1.html

Heel handige pagina, veel van te leren...

Staat al in mijn favorieten…

Ik denk dat DVD Studio Pro daar uitermate geschikt voor is, maar het is wel een duur programma. Helaas ondersteund iDVD (ook uit iLife-pakket) geen ondertitels. Verder weet ik zo niks wat dit zou kunnen overnemen.

Inmiddels anders opgelost:

Ik heb een DV camera geritseld, originele tape er bij en alles is al verwerkt tot een mooi geheel.

Alleen de ondertitel vergt toch nog meer dan ik misschien wil.
Mijn bedoeling is om het hele filmpje (iets meer dan 8 minuten), wat geheel in het Nederlands / Engels is, te gaan ondertitelen. Het is dus niet alleen een aftiteling of een ondertiteling voor een nieuw hoofdstukje, het is de hele 8 minuten.

Is daar een fatsoenlijke oplossing voor? ( ik heb final cut geprobeerd, maar dat zit voor mij wel redelijk pittig in elkaar)