Zelfde nummers

Hallo,

Ik heb een Iphone 4s van de zaak. Mijn vrouw heeft privé een Iphone 4s. Thuis zitten we uiteraard op hetzelfde wifi netwerk. Sinds kort komt elk ingaand en uitgaand gesprek die ik voer op mijn zakelijk toestel ook terecht op het toestel van mijn vrouw. Als iemand mij belt en ik ben niet bereikbaar heeft mijn vrouw een gemiste oproep. Als ik uitgaand bel staat dat ook geregistreerd in de belgeschiedenis van het toestel van mijn vrouw. Nou heb ik geen geheimen voor haar, zeker niet, maar dit is wat overdreven. Ik heb alleen geen idee hoe dit kan en hoe het opgelost moet worden. Overigens is mijn iphone geüpdatet naar IOS 9.0.1, die van mijn vrouw (nog) niet. Kan iemand helpen hoe dit terug te draaien ? Thanks alvast !!

Wordt op beide toestellen toevallig hetzelfde Apple id gebruikt? Zo ja dan staat hoogstwaarschijnlijk handoff aan. (Dan kun je op je andere indivices je telefoontje opnemen)

iCloud uitschakelen middels uitloggen op toestel van je vrouw

Is al vaker lang gekomen: gebruik per telefoon, of in ieder geval per eigenaar (sommige mensen hebben meerdere iPhone’s) een eigen iCloud account.

Wij hebben hier sinds een paar maanden zelfde probleem.
In gebruik: iPhone 6 / iPhone 5 x2
Op alle toestellen is laatste IOS 9.0.1 geinstalleerd.
We gebruiken zelfde apple id en zelfde icloud account.
Willen niet naar aparte icloud accounts omdat we voor onze job moeten kunnen kijken waar we zijn via Zoek mijn iphone.

Dan gebruik je daarvoor toch gewoon de app ‘Zoek mijn vrienden’ Zoek mijn vrienden’ van Apple

Of maak een groeps-chat aan in iMessage en laat iedereen daar de locatie delen ‘voor altijd’. Dan kun je ook altijd zien waar iedereen zich bevind.

Meerder mensen met hetzelfde iCloud account, is wel een heel slecht idee, tegenwoordig. Er zit veel te veel aan zo’n ID vast om dat door elkaar te gebruiken.

We moeten ook elk de agenda kunnen zien.
Is gemeenschappelijke agenda.
En dan moet je toch op zelfde icloud account zitten om die agenda te kunnen zien ?

Nee hoor, je kan gewoon een agenda delen.

Op de agenda en klik in het midden onderaan op Agenda’s. Klik op de i achter de iCloud agenda die je wilt delen. Daar kan je vervolgens het mailadres invoeren van degene waarmee je die agenda wilt delen.

Ieder een eigen Apple ID is echt het verstandigst wat je kan doen.

@Yanmik: klopt niet wat je zegt. Want je kunt vanuit één iCloud account je agenda laten delen, en dan kiezen of anderen enkel mogen lezen, of lezen en wijzigen. (Edit: zoals Joid zegt, en daarmee me net voor is.)

Maar ook kun je een aparte iCloud account aanmaken voor enkel de agenda. Je kunt weliswaar maar één primaire account in een iDevices zetten (en dat moet altijd je eigen, unieke Apple ID zijn), maar wel zoveel andere iCloud accounts als je zelf wilt in Mail, Contacten, Agenda, en daar kun je allerlei zaken laten syncen, zoals Agenda en bv ook Contacten.

Dank voor al deze nuttige info.
Hier ga ik mee aan de slag.
Maar wat is vereist om verschillend per apparaat te hebben: een verschillend Apple ID of een verschillende Icloud account ?

Dat zijn jezelf dingen. Als je een Apple ID hebt, heb je een iCloud account vise versa. Volgens mij komt de term Apple ID uit de tijd dat iCloud nog (lang) niet bestond.