Ziet bepaald netwerk niet

Ik zit in een netwerk van tientalle computers en een server. Als ik via de Finder naar netwerk ga, zie ik veel PC's en Mac's terug die op het netwerk zijn aangesloten. Tot voor kort stond daar ook een server bij; helaas zie ik die er niet meer bijstaan. Eerst dacht ik dat deze eruit lag. Dat laatste is echter niet het geval. Iemand anders binnen het netwerk, die een PC heeft, kan de server wel gewoon zien; en er ook bestanden van downloaden. Hoe verklaren jullie dit? Ik snap er niets van. Aan mijn kant zijn er volgens mij geen instellingen gewijzigd.

[quote:25e608bede="netfox"]Ik zit in een netwerk van tientalle computers en een server. Als ik via de Finder naar netwerk ga, zie ik veel PC's en Mac's terug die op het netwerk zijn aangesloten. Tot voor kort stond daar ook een server bij; helaas zie ik die er niet meer bijstaan. Eerst dacht ik dat deze eruit lag. Dat laatste is echter niet het geval. Iemand anders binnen het netwerk, die een PC heeft, kan de server wel gewoon zien; en er ook bestanden van downloaden. Hoe verklaren jullie dit? Ik snap er niets van. Aan mijn kant zijn er volgens mij geen instellingen gewijzigd.[/quote:25e608bede]

Ik heb daar helaas ook wel eens last van… geen idee wat het is…

Wat ik altijd doe is :

Finder
Appeltje K

smb://server-ip

Wat je in je lijstje ziet zou wel een appletalkinfo kunnen zijn. Probeer eens SMB://ipadresserver. Dan probeer je de machine op ip te benaderen. Als dit lukt heb je iets met appletalk. Probeer dan je switch eens te ressetten.

succes
Marco

Helaas is er nu niemand aanwezig die mij kan vertellen wat het ipadres is... ik weet alleen de naam van de server. Is er geen programma'tje dat beter ;) werkt dan Finder? Die gewoon alle computers/servers in een netwerk kan zien?

[quote:cb847392b7="netfox"]Helaas is er nu niemand aanwezig die mij kan vertellen wat het ipadres is... ik weet alleen de naam van de server. Is er geen programma'tje dat beter ;) werkt dan Finder? Die gewoon alle computers/servers in een netwerk kan zien?[/quote:cb847392b7]

Dat je het ip niet weet maakt niet uit.
Ping de netbios naam en je ziet het IP adress…
Je kan trouwens ook gewoon op netbios naam verbinden.

Een tooltje weet ik zo 1 2 3 niet…

success

Vaag: ik kan de naam van de server pingen (via terminal: ping spatie servernaam), ik krijg ook een ipadres. Maar als ik wil connecten via smb:// blijft hij maar proberen verbinding te maken met die server. Ik heb het toch goed gedaan?

Ok. Ik heb nu het ip-adres van de server van de systeembeheerder gekregen... helaas blijft hij nog steeds maar proberen verbinding te maken: zonder een foutmelding te geven blijft hij hier maar mee door gaan.... niemand een oplossing?