Wat zijn de ervaringen met een "totaal oplossing" van Ziggo gecombineerd met een Apple omgeving.
Ik zou het Ziggo modem willen verbinden met mij Time Capsule voor een wireless oplossing iemand hier ervaring mee?
Peter
Wat zijn de ervaringen met een "totaal oplossing" van Ziggo gecombineerd met een Apple omgeving.
Ik zou het Ziggo modem willen verbinden met mij Time Capsule voor een wireless oplossing iemand hier ervaring mee?
Peter
Ik heb een Apple airport extreme router in combinatie met een Ziggo alles in 1 + . Werkt als een speer!
Gaat prima. Ik heb dezelfde combinatie (dus Ziggo en Timecapsule) en is al meer dan een half jaar uiterst stabiel. Een vriendin van mij had Ziggo i.c.m. een Airport Extreme en dat ging écht niet werken. Ingeruild voor een Airport Express en dat ging dan weer als de brandweer.
Waarom zou dat niet werken dan? Kunnen providers zoiets blokken? Dacht het niet...
Ik heb jarenlang Ziggo icm een Airport Extreme gehad: nooit problemen. Met Express en Time Capsule ook niet trouwens.
Als reactie op Trat: Ik heb wel eens gehoord dat providers op basis van je macadres routers kunnen blokkeren. Of dat ook zo is weet ik niet. Uit je router macadres kunnen ze natuurlijk opmaken van welke fabrikant je router is.
Een MAC-adres is in een oogwenk gespoofet…
Sinds een maand terug bij Ziggo na ellende met Tele2.
Modem van Ziggo, Airport Extreme er aan en gaan met die banaan. Geen gedoe gehad tot nu toe.
Werkt als een tiet, net als bij elke Nederlandse provider.
De truc van MichelvdB is al jaaaaaren niet meer nodig.
[quote=Nitro url=http://www.onemorething.nl/community/topic/ziggo-en-apple#post-2051345 time=1284380886]Als reactie op Trat: Ik heb wel eens gehoord dat providers op basis van je macadres routers kunnen blokkeren. Of dat ook zo is weet ik niet. Uit je router macadres kunnen ze natuurlijk opmaken van welke fabrikant je router is.[/quote]
Dat is echt heel lang geleden en toen kon je ook het macadres van je computer clonen met je router. Je provider kan trouwens echt niet zien welke router je gebruikt.
Heb ook Ziggo All-in-One. Werkt voortreffelijk.
Heb alleen maar top ervaringen met Ziggo, gaat als de brandweer!
Ben sinds april jl macgebruiker/eigenaar. Een maand later heb ik de TimeCapsule aangeschaft en sinds Ziggo de netwerksnelheden heeft aangepast ben ik voor €15 (waar zat dat euroteken ook al weer???) naar een snelheid van 80MB gegaan en dat gaat wel zo super snel. Kan het iedereen aanbevelen. Succes.
Hier ook met de Extreme, trouwens al meer dan 10 jaar Ziggo.
En het gaat nog steeds als de brandweer.
Ik heb ook ZIGGO (alleen TV) en overweeg ZIGGO totaal (HDTV/Telefoon/internet).
Kan iemand mij uitleggen wat de voordelen (en mogelijkheden) zijn van een combinatie met de Mac.
Ik heb nu InternetPlusBellen (KPN) met een Gigabit netwerk er aan hangen en een mini in dat netwerk doet dienst als mediaserver.
Wat kan ik straks meer/beter?
Hans, voor de meeste mensen is het vooral goedkoper alle diensten bij dezelfde provider af te nemen. Je gaat niet echt meer kunnen. Ze schuiven immers allemaal met bitjes. Kijk op de websites van de diverse providers of de extra diensten voor jou de moeite waard zijn.
Dat idee had ik ook, maar ik lees hier dat alles super gaat, dan denk ik..... wat gaat er dan zo super met ZIGGO?
Het enige dat ZIGGO doet is toch een bandbreedte bieden...?
Dan is het toch niet bijzonder dat dit ook gaat met een Mac-omgeving?
Nou ik moet zeggen de laatste maanden is het komer en kwel hier in Oss met Ziggo. De ene minuut haal ik 20MB, de andere minuut ligt internet er weer uit!! Hopeloos. Al jaren abonnee maar zo slecht nog nooit gehad. Volgens Ziggo lag het aan mijn Netgear router, die zou de nieuwe snelheid niet meer aankunnen. Dus nu rechtstreeks op het modem, maar helaas pindakaas. Tijdens het typen van dit bericht valt de verbinding ook weg.
[img]/uploads/community/906051affd580fd47543259f6e17e603064b9534_0.png[/img]
[img]/uploads/community/c699dab78cd5bf10abbd0451cf1b5ed55dab3f27_0.png[/img]
Ik wordt er moedeloos van.