Ziggo Go beeld onduidelijk met Safari

Geregeld heb ik last van onduidelijk beeld wanneer ik met Ziggo Go tv kijk via mijn iMac Pro.
De Ziggo Go heb ik dan gestart met Safari en zodra ik een tv zender start krijg ik een onduidelijk en onscherp beeld maar na een paar seconden wordt het beeld pas helder en scherp. Dit is al enige maanden zo maar nu blijft het beeld langer onduidelijk en onscherp, dit is dus zeer hinderlijk. Dit probleem treedt niet op als in via de Ziggo Go app op mijn iPad kijk… Tot mijn verbazing kom ik er achter dat het beeld super goed als ik Ziggo Go start met Firefox of Google Chrome??? Lijkt mij een vreemde zaak omdat ik ervan uit ga dat de kwaliteit van de Safari browser wel zodanig is dat een correct tv beeld wel mogelijk is. Is dit probleem bij iemand bekend en wat is de eventuele oplossing?

Mij lukt het helemaal niet om in te loggen op Ziggo Go in Safari. In Google Chrome is het geen probleem. Ik heb dat op meer sites waar ik op moet inloggen. Heb het het idee dat Safari soms een beetje overprotected werkt. Misschien heeft het daar iets mee te maken.

bij mij is het beeld heel schokkerig als ik inlog met Safari. Echter als ik inlog met Firefox is dat totaal niet aal de hand.

Heb nergens last van, kan prima inloggen met Safari en het beeld is scherp. Nu is wel zo dat ik een oudere versie draai van het systeem.