Ziggo houdt krampachtig vast aan (kunstmatig) lage upload­snelheid

Ziggo is bezig met een snelheid­soffensief, maar kijkt daarbij vooral naar downloadsnelheid. Een hogere upload kun je op je buik schrijven.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

1 like

Ziggo is volgens mij heel fout bezig. Volgend jaar geen Formule 1 meer op Ziggo Sport, binnenkort geen analoge radio meer en toch het abonnementstarief verhogen? Ik krijg steeds minder wat mij interesseert en moet toch steeds meer betalen? Niet erg klantgericht Ziggo!
Ik zal aan het einden van het F1 seizoen geen klant meer zijn, de waarde van het Ziggo aanbod duikelt dan (ver) onder de kosten van het abonnement.

Zelfs met ADSL van KPN heb ik een hogere uploadsnelheid van 55MB, dan bij Ziggo het geval is. Het minder krijgen voor steeds meer geld is bij Ziggo al een paar jaar geleden in gang gezet. Als ik hetzelfde pakket wat ik nu via KPN heb bij Ziggo zou afnemen dan ben ik bijna 12 euro per maand meer kwijt. Neem daarbij de stroomvretende mediabox XL van Ziggo, die het voor mij gemakkelijker maakte om voor een andere provider te kiezen, alweer een jaar of 4 geleden.

Ja dat krijg je met achterhaalde techniek (coax). Om nog maar niet te spreken over de verschrikkelijk slechte (of soms geheel afwezige) service van Ziggo.

Ik snap er niks meer van.
Eerst word ik door Liego gevraagd of ik belang heb bij glasvezel, vorige week stond op Tv totaal dat Ziggo met glasvezel gaat beginnen tot in huis,en nu lees ik dit verhaal.
Liego, volgend jaar ben ik vertrokken.
Jullie liegen alles aan elkaar.
Lijken wel politicus.
Ik heb TV start,telefoon en onbeperkt bellen, en 600mb down en 40 upp.
Ik wil voor mijn tv uitzendingen online straks genoeg upload hebben!!
Ik betaal nu al 90 euro per maand.
Genoeg is Genoeg.

Maw vreemd, KPN is altijd euro’s duurder geweest dan Ziggo, dacht namelijk ook altijd dat ik teveel betaalde en als je dan kijkt en 1 op 1 vergelijkt ben ik duurder uit.
En heb ook nog geen glasvezel dus was sowieso geen issue, en bij Ziggo altijd goed internet gehad, al meer dan 25 jaar. Maar ik laat me zeker verassen als we glasvezel krijgen.

Ik denk dat heel veel mensen nog een Ziggo abonnement hebben om Max in zijn bolide te zien rijden. Als dat volgend jaar wegvalt zullen er heel wat mensen zijn die Ziggo gaan opzeggen.

Het is uberhaubt geen fijn bedrijf.
Ze doen je allerlei beloftes, maar als puntje bij paaltje komt laten ze je zitten.

Wij zijn afgelopen najaar weer terug gegaan naar KPN omdat zij een 1000/1000 abo hebben en dat is handig als het halve gezin loopt te streamen en gamen.

Overigens en terzijde.
Geen TV abonnement meer afsluiten is echt een uitstekende zet gebleken.

Wij gebruiken nu Netflix, Disney+, Discovery+ (= inclusief Eurosport én méér) en NPO+ op de AppleTV voor Formule 1 gebruik ik de F1 (beta) app voor de AppleTV.

Daarmee besparen we overigens bijna 400 euro op jaarbasis.
Een TV abonnement bij Ziggo/KPN is loeiduur voor het pulp aanbod wat je eigenlijk krijgt.