Ziggo UBEE + Time Capsule

Hallo.

Ik heb een probleem met de Ziggo UBEE modem in combinatie met de Time Capsule.
Vaak doet internet het een paar minuten en dan houd hij er mee op.

In de configuratie van het modem van ziggo, de ubee kan ik niet inkomen om een of andere
vage reden. Ik heb het nu eindelijk voor elkaar dat internet het langer blijft doen, ongeveer
30 / 45 minuten. Dan kapt hij er weer mee. Het enige wat ik dan hoef te doen is via de Airport
Utility, Renew DHCP Lease en dan doet hij het weer een tijdje. De Time capsule staat op dit
moment op ‘Share a Public IP Address’. Ik denk dat dit een probleem bij Ziggo is want ik heb
alles al uitgeprobeerd zowel met het modem (waar ik niet veel mee kan want ik kan daar niet
inkomen) en de Time Capsule. Ik zit overigens in het huis van m’n zus (waar ik op moet passen
= vakantie). Ze zijn 2 weken geleden over gegaan naar Ziggo alles-in-1. Daarvoor hadden ze
Internet + TV en toen hadden ze in het begin hetzelfde probleem. Weet iemand wat het kan zijn?

Alvast Bedankt!

Het uitlezen van het UBEE-modem: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262

Wellicht goed om te weten is dat er voor het UBEE modem een veel gehoorde klacht is: regelmatige uitval van internet. Oplossing tot op heden is dan een reset van het modem. Ziggo komt waarschijnlijk in januari met een softwareupdate voor het modem (en lost daarmee hopelijk dit probleem op).
Ik ben zelf Ziggo klant en heb vorige week dat UBEE-modem ontvangen (ter vervanging van huidige modem) en aangesloten. Maar had toen dus direct last van deze uitval van internet en heb direct weer mijn oude modem laten activeren. Nu geen probleem meer.
TC staat bij mij ook op ‘deel publiek IP-adres’.

Heb precies dezelfde problemen gehad. Denk vooral niet dat het aan jou ligt, want het probleem ligt aan hun kant. En het leuke is nog dat ze zelf niet weten wat er mis is. Hier is nu vier keer een monteur langs geweest en die is vier keer weg gegaan zonder het probleem te begrijpen, laat staan opgelost te hebben.

Kun je op dit modem van Ziggo, als je daarop een TimeCapsule aansluit, één van de netwerkpoorten van de TimeCapsule gebruiken om (via een utp-kabel naar een notebook) een VPN verbinding aan te leggen?

Bedankt voor de reacties!

Na de reactie van jackbos heb ik gelijk het oude modem geïnstalleerd en geactiveerd maar nu heb ik pas een raar probleem… sommige sites doen het wel en sommige niet! Bijv. OMT doet het perfect maar apple.com of voetbalprimeur.nl doen het niet… wat een gezeik zeg… haha

Ik heb ook twee dagen de UBEE gehad, daarna als de sodemieter een Ziggo-monteur laten langskomen met een Motorola. En dat deed wonderen.

maargoed apple.com doet het dus nog steeds niet.. heel raar toch?

Excuses jongens. Nadat ik erachter kwam dat het op mijn iPhone wel werkte is het zoals gewoonlijk: Een herstart doet wonderen. thanks! :)

De UBEE EVM 3200 modem is overigens nergens terug te vinden op de site van UBEE (http://www.ubeeinteractive.com/) kan twee dingen: of 't ding is hagelnieuw of 't is een oud model die Ziggo voor een prikkie kon kopen :-)

--------

[quote:f1b29fe413="iSneaker"]Ik lees dit nu allemaal voor het eerst. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?[/quote:f1b29fe413]

Wachten op de firmware-upgrade van 7 januari (althans, die datum heb ik ook maar van het Ziggo-gebruikersforum)

Ik lees ook dat sommigen een monteur laten komen, die dan het modem omwisselt. Maar ik heb 't idee dat dat “monteurafhankelijk” is.

Je kan ook natuurlijk ook contact opnemen met Ubee Europe. Misschien dat zij wat harder lopen dan Ziggo om hun klanten te helpen: :slight_smile:

Ubee Interactive Europe

Room 23-24, Regus Beech Avenue,
54-80, 1119PW Schiphol Rijk, The Netherlands
TEL: +31-(0)20658 6006
FAX: +31-(0)20658 6169
Email: eusales@ubeeinteractive.com

Ik heb een UBEE-modem en een Timecapsule. Ik heb de TC ook ingesteld met "Deel een publiek IP adres". Vervolgens heb ik een DHCP (private) range ingesteld van 192.168.1.175 t/m 192.168.1.200) Ik heb 't idee dat hij standaard een range voorsteld waar 't DHCP-adres van het modem zelf ook in zit. Volgens mij is dat een publieke range (of het ik het mis?)

Modem is nu 5 uur onafgebroken in de lucht (tot aangezet0 en de laatste error is van gisteren (29/12) Gaat tot nu toe goed (ff heel erg afkloppen)

Mijn UBEE kabel modem (14 dagen geleden aangesloten) ivm Ziggo alles in 1 Plus lag er soms een hele dag uit. Hopeloos. Geen internet en geen telefoon. De Ziggo monteur loste het probleem in twee minuten op door er een Low Pass Filter (Tratec LPF - 557/TS) voor te zetten. Pass band 5 - 557 MHz Stop band 597 - 862 MHz rejection > 60 dB Hij wist dus precies wat er aan de hand was, de help desk weet kennelijk helemaal niets of niets helemaal.

Zijn deze waarden in mijn Ubee modem acceptabel. Ik weet namelijk niet wat nu eigenlijk die waardes moeten zijn:

[img:070af69acf]http://foto-uploaden.nl/img/1/cyj14c4.png[/img:070af69acf]

Beste hadjememaar,

werkt het bij jou nog steeds goed?
Ik heb sinds vrijdag de ubee, maar ben zeer ongelukkig.
de verbinding valt weg en mijn iphone wil ook niet draaien.

Hoor graag van jou.

Jacko

[quote:8624ddf86a="Jacko Duker"]Beste hadjememaar,

werkt het bij jou nog steeds goed?
Ik heb sinds vrijdag de ubee, maar ben zeer ongelukkig.
de verbinding valt weg en mijn iphone wil ook niet draaien.

Hoor graag van jou.

Jacko[/quote:8624ddf86a]

Hey Jacko ,

Heb je toevallig al eens je modem uitgelezen/instellingen bekeken? Misschien staat hier nuttige informatie waar sommige hier op het forum iets aan kunnen hebben om jou verder te helpen. :wink:

Helaas heb ik de modem niet uitgelezen. Ik kan die UBEE modem ook niet bereiken, althans ik weet niet hoe.