Zijn er al nieuwe PoweMacs G5 geleverd?

In navolging van de iMac vraag :wink: Heeft er al iemand een PowerMac 2.3 of 2.7 in zijn bezit? Zo ja, wat positief of negatief te melden?

Yep, PM G5 dual 2.3. Afgelopen dinsdag binnen (via HTR). Dik tevree, geen problemen of mankementen. Echt top!

Hey Freekmac,

Waarom niet de 2,7 GHz? Meerprijs de toegevoegde waarden niet waard?
Ben zelf ook aan het twijvelen.

B

[quote:40c460b26a="bonjorno"]Hey Freekmac,

B[/quote:40c460b26a]

dat is een groot verschil qua prijs lijkt me
maar hij is echt snel en je kunt er jaren mee doen omdat de rest van de apple computers nog ver achter de 2,7 ligt

Sinds gisteren mijn 2.3 binnen (applestore). Geen problemen, en draait al volop. Ik vond het prijsverschil met de 2.7 toch nog groot. Nu nog wachten op mijn nieuwe monitor (LaCie 321) en dan hoop ik er weer even tegen te kunnen.

[quote:58439fd71e="bonjorno"]Hey Freekmac,

B[/quote:58439fd71e]
Ik ben voor de 2.7 gegaan. Vorige week vrijdag besteld maar ik vrees dat het nog enige tijd gaat duren.
Niet bij de AppleStore besteld en 1gig geheugen dat zou wel eens voor wat vertraging kunnen zorgen.
Afwachten maar… moest je op een 2.5 trouwens ook niet langer wachten dan op een 2.0?

Ik ben voor de PM G5 Dual 2.3 gegaan omdat ik de plussen van dat apparaat te groot vond (ook op termijn) tov de PM G5 Dual 2.0... Ik doe privé relatief lang met een computer en vond één van de grote nadelen van de huidige 2.0 systemen dat er 4 geheugenslots opzitten ipv 8. Wil in de toekomst makkelijk en maximaal kunnen uitbreiden. Heb nu gekozen voor 2Gb extra ramgeheugen in setjes van 512Mb. Met de reeds aanwezige 2x 256 Mb zitten er nu al 6 slotjes vol. Reepjes kopen van 1Gb was me weer te duur. Ook het feit dat er in de G5 2.3 PCI-X sloten zitten (in de 2.0 PCI) vond ik een voordeel. Verder wilde ik wel het nieuwe model G5 hebben ivm sterkere videokaart en 250Gb HD. De 2.7 was niet eens een optie omdat ik het wel mooi zat vind zo met de extra's erin (ook nog 2e HD 250Gb en Bluetooth-kaart). Ik heb zelfs maar even gewacht met de aanschaf van een Wacom Intuos3 A4. Onlangs ook nog een Canon EOS 20D gekocht (met 1Gb CF-kaart en BatteryGrip). En toen was ik ook wel even door de bijverdiende en gespaarde centjes heen :) Kortom, de keuze was niet de G5 Dual 2.3 of de G5 Dual 2.7 (ben ook niet 100% gerust op de waterkoeling op termijn) maar lag tussen de G5 Dual 2.0 en G5 Dual 2.3. En reken erop dat ik blij ben met m'n keuze.

Kheb maandag m'n PowerMac G5 2.7 GHz besteld...hij is vrijdagochtend opgestuurd... Het enige wat ik nu dus kan doen.... is afwachte :( wat errug moeilijk is ;) Op dit moment staat ie nog in Ierland (waar die vandaan moet komen)

Even een vraagje tussendoor: waar bestellen jullie meestal je Mac'jes. En wat is de overweging om eventueel bij de AppleStore te kopen en niet bij bv een Apple Centre. Wat betreft levertijden, voorradigheid en service heb ik goeie ervaringen met HTR. Ik kan me niet goed voorstellen dat ik een dergelijke grote aanschaf bij de AppleStore zou doen. In de regel is die niet sneller, niet goedkoper en wat betreft service niet beter.

De rede dat ik bij de applestore heb besteld is omdat ik 20% korting wilde. En om die 20% korting te krijgen moest ik ADC member worden.... en om gebruik te kunnen maken van die 20% moest ik dus bij de applestore kopen....anders had ik ook liever naar een winkel gegaan en het hele systeem gelijk opgehaald :P

hey

meestal bij vaste leverancier, vanwege de service, maar das zakelijk.

greetzz

Hoe lang duurde het bij iedereen nadat je status op 'shipped' stond? Die van mij is vrijdagochtend vanuit Ierland verscheept, maar bij TNT zie ik nog steeds niks... Je zou toch denke dat ie nu al in NL zou staan...

Ik heb die van mij bij EasyWare besteld hier in België. Waarom, wel, ik vind het nog altijd handiger om ergens naartoe te kunnen in geval van problemen (noem mij maar ouderwets). Hoewel ik al drie Apples gehad heb en nog nooit een defect, zelfs geen harde schijf die het begeven heeft. En de computers werden intensief gebruikt. Hopelijk lekt de waterpomp van m'n 2.7 niet en hebben ze er genoeg antivries in gedaan :-) Bovendien kan je op de AppleStore nog steeds niet betalen met twee creditcards. Normaal is dat geen probleem maar in het geval van een 2.7 komt men al net iets te kort. En zomaar vooruit betalen als je weet dat het in het geval van de 2.5 soms maanden duurde voordat ie geleverd werd.... no way ;-)

Enfin, EasyWare gaf een dag of tien op als levertermijn dus in werkdagen twee weken. We zullen zien.
Hopelijk komt m’n 2.7 gauw aan.

[quote:1a0620b678="FreekMac"]Even een vraagje tussendoor: waar bestellen jullie meestal je Mac'jes. En wat is de overweging om eventueel bij de AppleStore te kopen en niet bij bv een Apple Centre. Wat betreft levertijden, voorradigheid en service heb ik goeie ervaringen met HTR. Ik kan me niet goed voorstellen dat ik een dergelijke grote aanschaf bij de AppleStore zou doen. In de regel is die niet sneller, niet goedkoper en wat betreft service niet beter.[/quote:1a0620b678]

Ik koop over het algemeen al mijn Mac spullen bij HTR in Rhenen. Dik tevreden, prima mensen, prima prijzen. Zij hebben nu ook een Apple Store in Arnhem. Dus volgens mij: HTR = Apple Store.
8)

[quote:2d8170e406="GoingStrong"] Ik koop over het algemeen al mijn Mac spullen bij HTR in Rhenen. Dik tevreden, prima mensen, prima prijzen. Zij hebben nu ook een Apple Store in Arnhem. Dus volgens mij: HTR = Apple Store. 8)[/quote:2d8170e406]

volgens de info op hun site:
Apple Centre HTR is Apple Authorised Service Provider :wink:

Ze zitten trouwens ook in Naarden en Grave, heeft iemand ervaring met Grave, hoe is het daar met de
service ?

[quote:4459c3d2e9="macnibbit"]Apple Centre HTR is Apple Authorised Service Provider ;-) Ze zitten trouwens ook in Naarden en Grave, heeft iemand ervaring met Grave, hoe is het daar met de service ?[/quote:4459c3d2e9] Ja hiero! Ik zit vlak bij Grave. We (studio en ik privé) kopen regelmatig bij HTR Grave. Prettig dichtbij en toch de grotere organisatie erachter. De jongen die er zit doet zijn stinkende best en gaat voor je door het vuur. En afspraak is afspraak, hij belooft geen nonsens. Tuurlijk gaat er wel eens iets mis maar wordt keurig opgelost. De regionale Apple Centre's van HTR zijn kleinere winkels maar je kunt er voor alles terecht. En zoals gezegd: de grotere organisatie erachter met service, kunde en klantvriendelijkheid. Hier zit ook de echte know-how (al heel lang overigens). Op het werk hebben we 1x echt pech gehad met een G5. Na telefonisch overleg naar Rhenen gereden, ter plaatse het moederboard en 2 processoren vervangen. Toestel na uitgebreide test weer terug, never nooit meer problemen mee gehad. Kijk, en zo hoort het!

[i:4459c3d2e9]Zo… ik vind dat ik wel weer een kadootje uit Rhenen of Grave heb verdient :wink: [/i:4459c3d2e9]

Mijn PM G5 is afgelopen vrijdagochtend verzonden vanuit Ierland. Gisteren was ie aangekomen in Luxemburg om 10:23 Vandaag (08:54) staat ie op 'out for delivery', vanuit Luxemburg...

Nu heb ik dit vaker gezien bij andere maar niet vanuit Luxemburg…
Hoe zit dit nu… komt ie dan gelijk vanuit luxemburg richting mn huis of gaat ie eerst nog ergens anders heen?

hey

vorige week di. besteld bij stonehouse, dag er op in huis.
toppie :stuck_out_tongue:

greetzz

[quote:e2333e5032="ateazz"]vorige week di. besteld bij stonehouse, dag er op in huis. toppie[/quote:e2333e5032] Leve de Apple Centre's! Ook van harte ateazz. Wat heb je gekocht?

edit: ik zie het al in je onderschrift… Fijn is ie hè!

hey

enof datie fijn is.
Wat een bak (ook fysiek), en stabiel.
errug heppie

greetzz