Zip-bestanden niet kunnen uitpakken

Ik zit al wekenlang te knoeien met ZIP-bestanden die ik niet meer uitgepakt krijg. Ik heb 9 bestanden waarvan er 2 uitgepakt zijn. Toen ik wilde kijken of dit gelukt was, en een foto opende met Picasa fotoviewer, heb ik iets gedaan, maar ik weet niet wat, waardoor alle plaatjes van de 9 ZIP-bestanden (bruin vierkant met blauwe rits) zijn veranderd in het plaatje van de fotoviewer (bergen + lucht + bomen). De 2 die ik uitgepakt heb, staan wel tussen m'n andere fotomappen.

Probleem: wanneer ik nu met de rechtermuis op de 7 nog uit te pakken bestanden klik, verschijnt NIET: alles uitpakken. Ik heb het al tig keer geprobeerd en in google vind ik de oplossing ook niet. Weet iemand hoe dit op te lossen?

Heb je niet per ongeluk de extensie veranderd?

Als je het originele/basis zip bestand hier als download wil plaatsen kan iemand met je meekijken wat er fout gaat met het bestand.

Je moet ze openen met het [b]Archiveringshulpprogramma[/b].

Systeem > Bibliotheek > Coreservices

@ Dr. Maddox: Ja, ik denk dat de extensie veranderd is. De map is niet langer een bruin plaatje met een rits, maar alle 7 mappen hebben het plaatje van de Picasa-fotoviewer. Ik weet weinig van computers: hoe kan ik een zip-bestand plaatsen dat ik zelf niet eens kan openen? Wanner ik 'm open, staat er: ongeldige afbeelding. Hoe verander ik de extensie?

@KarelWillem: waarom moet ik ze nu openen met een archiveringsprogramma? De eerste 2 zijn toch ook geopend zonder een speciaal programma!

[quote=V.Wijnveen url=http://www.onemorething.nl/community/topic/zip-bestanden-niet-kunnen-uitpakken#post-2397174 time=1335351130]...een bruin plaatje met een rits...[/quote]Dat [b]IS[/b] het icoon van het Archiveringshulpprogramma. :lol:

Daarom dus.

[i]Verander het automatisch openen weer terug naar hoe het hoort:
[/i]- Selecteer alle bestanden
- cmd - i
- Open met: Archiveringshulpprogramma
- Wijzig alles

[img]/uploads/community/fe82e4461c3245f1b8fade58d7e6f0550f40e211_0.png[/img]

[quote=V.Wijnveen url=http://www.onemorething.nl/community/topic/zip-bestanden-niet-kunnen-uitpakken#post-2397174 time=1335351130]@ Dr. Maddox: Ja, ik denk dat de extensie veranderd is. De map is niet langer een bruin plaatje met een rits[/quote]

Dat kan door het bestand te selecteren en op cmd+i (bestands info) te drukken. Daarna kan je onderstaand scherm dingen wijzigen.

[img]/uploads/community/eec789ddd9b4f2a3e430e4aea4dce58db5f0c899_0.png[/img]

Dat selecteren snap ik nog wel, maar dan houdt het op :ftim: Wat betekend; cmd-i ?

Oh, ik vind nu een nieuwe aanwijzing... ga het gelijk proberen.

cmd - i

= De toets met [b]cmd[/b] er op, en de toets met [b]i[/b] er op. :wink:

Met cmd-i is het niet gelukt. Wel door de map te selecteren, en onder 'organiseren', en daarna onder 'eigenschappen' 'm van de Picasa-fotoviewer af te halen. Heb 'm weer op 'Windows Media Player' gezet. Toen kwam de rits weer terug :wink: Reuze bedankt.

Ik lees nu weer een nieuwe aanwijzing. Ik werk met een laptop en die heeft geen cmd-toets. Maar goed, het is gelukt.

Goed bezig!

Gaat het nu over Windows?
[img]/uploads/community/e9c608af47779188e928c46669d59939484eb9b2_0.png[/img]

[size=2]PS: dit topic staat in het verkeerde subforum.[/size]

@Apple Stef. Ja, Windows. Sorry hoor. Ik zat met een probleem, heb in google gezocht en toen kwam dit forum eruit. Het zal niet weer gebeuren !

Haha, grapje. :lol:

We kunnen je niet overhalen om een Mac te nemen? Dan ben je meteen van dit soort problemen af. :evil:

* Verplaatst naar Switchers * :lol:

[mod name=unSOUND url=/profiel/unsound] Moderated from my iPhone [/mod]

LOL :grin:

dan is ctrl

[quote=jesper211232 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/zip-bestanden-niet-kunnen-uitpakken#post-2397233 time=1335357296]dan is ctrl[/quote]

¿Qué