Zo de overstap ... het is ff wennen maar de moeite waard.

:D Hallo,

Nou na veel wikken en wegen. Ben ik dan overgestapt op de mac, en mijn laptop een rot schop mee gegeven …vaarwel windows welkom OSX.

zo wat een opluchting. Wat draait het allemaal mooi in OS X . Ik was een zeer verwoede windows gebruiker, maar ik had er meer dan genoeg van (onderhoud, onderhoud virus en spywhere).
helaas had ik veel heel veel legale software voor de pc. maar het valt me niks af wat er standaard in OS X zit. En inmiddels heb ik al diverse mooie software pakket op de mac geinstalleerd. ik doe er nu alles al weer mee wat ik op de pc ook al deed ZELFS MEER IN MINDER TIJD.

mijn eerste klusje was een filmpje voor een trouwerij maken. Nou dan kan de pc echt door de windows hoor. met finalcut en imovie heb je dan echt leuke en snele software.

Ik mis alleen mijn vertouwde muisje… wel wennen die apple muis met alle TB combninaties.

Na veel dingen uitgezocht te hebben ben ik toch voor een nieuwe G5 gegaan. Toch blijft de G4 mooier om te zien.

Welkom op MacOSX.nl en van harte met je switch! Vanaf nu is pjoeteren vooral leuk :P :wink: 8) Een PowerMac G5, welk type? Superfijn apparaat. En als je 'm even hebt is ie net zo mooi als een G4 om te zien. En OSX hè... Veel plezier!

Welkom bij de club! :D

Als je "vertrouwde" muisje een USB muis is, kun je hem er gewoon aan hangen hoor... ikzelf heb een Logitech muisje...

Ja van die muis weet ik heb het wel geprobeerd met logitech maar ik wil eerst de Tb comandoos goed kunnen

en het is de G5 17" Inch 1.8 Ghz geworden een dvd writer had ik al extern daarom ben ik niet voor de 2 Ghz machine gegaan. de 20" was mij iets te prijzig , wel mooi hoor WAT een scherm.

ik ben in Leuuwarden geweest in de nieuwe apple store daar. Die stond toevallig hier in het forum.

goede en vriendelijke service.

Nieuwe Apple store? Welke bedoel je?

ik bedoel Dalshiem in l'warden. heeft geloof ik nu 1 jaar een officele mac afdeling

Gefeliciteerd makker! Ik heb vorige week mijn pc nog uit de motteballe gehaald en het ding had binnen twee uur al weer een doodschop te pakken. Let op, ik praat hier over een volledige clean install van WinXP, dus geen verrot OS of register... Wat een baggerzooi die dingen.

Leve de Mac :smiley:

[quote:93270320d3="Cenobyte"]Leve de Mac :D[/quote:93270320d3]

Na van het weekend een half uurtje terug met windows te hebben gewerkt (omdat het van moeten was) geef ik je meer dan volmondig gelijk!

[quote:3f2df0ae3c="paullez"]ik bedoel Dalshiem in l'warden. heeft geloof ik nu 1 jaar een officele mac afdeling[/quote:3f2df0ae3c]

Daar heb ik m’n PowerBook ook vandaan gehaald. Prima zaak inderdaad.

Welkom aan boord!

Het verhaal over de software komt mij akelig bekend voor. Op mijn PC’s staat ook gig’s met software. Van sommige pakketten kan ik de licentie overzetten van Windows naar Mac, andere pakketten bestaan alleen in de PC-wereld… sad but true.

Om bepaalde gaten in mijn softwarebibliotheek te vullen, heb ik al behoorlijk wat software uit de Open Source Community gehaald. Zoals waarschijnlijk bekend, is OS X gebaseerd op een Linux distributie. Met X11 en DarwinPort, te downloaden bij Apple, kun je zo talloze goede en gratis applicaties downloaden, installeren en gebruiken. Om een voorbeeld te geven: Gimp is een grafisch programma dat enigszins vergelijkbaar is met Photoshop… de prijzen zijn echter onvergelijkbaar!

Om een idee te krijgen van de immense softwarebibliotheek die op je ligt te wachten, zou je eens rond kunnen kijken op bijvoorbeeld http://sourceforge.net/index.php.