Zoek een plug-in voor Photoshop

Ik zoek een plug-in waarbij een beeld gemaakt kan worden uit verschillende kleine afbeeldingen Ik bedoel niet de tile-functie. meer zoals dit [img:b18f311959]http://www.transistor.be/afbeeldingen/sinc.jpg[/img:b18f311959]

Ik zit nu niet achter mijn eigen Mac dus ik kan moeilijk kijken maar volgens mij is het er eentje van andromeda. Volgens mij is er ook al een thread over geweest ergens :?

Geen plugin voor Photoshop, wel een freeware stand-alone programma: [url=http://homepage.mac.com/knarf/MacOSaiX/]MacOSaiX[/url]

Ben daar al eens mee bezig geweest, maar je hebt wel VEEEEEL geduld nodig! Ik schat dat voor het voorbeeld dat je liet zien, dat je moet rekenen op een uurtje of 3. :o

Alvast bedankt. Het de goede oude Sir Sinclair gemaakt uit zijn eigen compters (de befaamde Spectrums)

Er is ook een programma genaamd "PhotoMontage 2000" die die truc kan. Ik weet alleen niet of het nog te krijgen is (probeer even te googlelen of zo)

[quote:d2d09d6e7b="angorawol"]Het is de goede oude Sir Sinclair gemaakt uit zijn eigen compters (de befaamde Spectrums)[/quote:d2d09d6e7b] Dat zou met MacOSaiX goed moeten lukken: je kunt aangeven wat de doel-foto is, en waar ie zijn mozaiek-tegeltjes vandaan moet halen (map met plaatjes, google-images, letters (glyphs)). En uiteraard welke "resolutie" (20 bij 40 tegeltjes? 100 bij 300?), hoe groot het uiteindelijke plaatje moet worden, en welke vorm de tegeltjes hebben (vierkant, zeshoek, puzzelstukje). Grappig vond ik wel de opmerking als je glyphs kiest (FAQ): [quote:d2d09d6e7b]For the Random Glyphs image source, you just need to let it run for a long time. On a typical OS X system, there are 31 fonts with around 256 glyphs each. With 16 million foreground and background colors to choose from, there are 133 billion possible glyph images that could be produced. Even if your computer could match 100 glyph images per second, it would still take 42 years to look at them all. So don't wait too long...[/quote:d2d09d6e7b] Je kunt het proces op elk moment afbreken trouwens. Typisch een proces om tijdens ander werk te laten lopen, of 's nachts!

Ik heb het even geprobeerd, maar het houd zich duidelijk niet aan de aangewezen doelmap, maar pikt zowat overal afbeeldingen van, van het net en andere plekken dan de toegewezen doelmap.. Vreemd.

ik heb het ook even geprobeerd en ik vindt het fantastisch!

Dit weekend laat ik het los op mijn hele foto collectie. 8)

foto's!

Heb 'm vanmiddag ook ff gedownload en bij mij komt er inmiddels rook uit m'n G4 :P

Gekheid… is een leuk proggie. Behoorlijke CPU vreter dus ideaal om 's nachts te laten lopen. Ik vind vooral de functie om de beelden van Google af te halen mooi

[url=http://forum.macosx.nl/album_cat.php?cat_id=5]Een eerste test... [/url]

Leuk plaatje rbroen, ook al is het een eerste test geeft het een goed idee van wat er mogelijk is. :)

pfffff,

M’n G4 imiteert ‘The China Syndrome’ hier, maar 't wordt wel leuk…
geloof ik.

Waar is dat lijntje naat Virginnia-Tech als je 'm nodig hebt?

Erik

Sold out, ze zijn nieuwe spulletjes aan het neerzetten :wink: .