Zoek en vervang : "\c" in xpress Hoe in Indesign?

In Xpress had ik bij het in laten lopen van teksten voor bijvoorbeeld visitekaartjes of naambordjes de tekst extra codes mee te geven om die in xpress te vervangen voor bijvoorbeeld een typogram of bijvoorbeeld een pagebreak. (om van tekstkader naar tekstkader te verspringen) Nu gaat dat in Indesign ook, behalve bij de pagebreak "c" Hoe doe ik dat in Indesign?

Die pagebreak is blijkbaar niet te vinden bij de help functie van Indesign

te vinden onder:
Special characters for Find/Change
Metacharacters represent a character or symbol in InDesign. Metacharacters begin with a caret (^). You can use the following metacharacters in the Find/Change dialog box:
hier volgt dan een lange lijst.

Ik vermoed dat je een trukje zal moeten bedenken om gedaan te krijgen wat jij wenst.

je hebt onder find & change ook een button met extra mogelijkheden en daar kan je zoeken op stijlen.

H.

[quote:0c7ab29201="helix"]Die pagebreak is blijkbaar niet te vinden bij de help functie van Indesign[/quote:0c7ab29201]

De enterknop bij het nummerieke deel van je toetsenbord, zorgt ervoor dat de tekst naar een volgende kolom/kader springt.

De overige opties mbt afbreken kan je vinden in het menu “Tekst” optie “Afbrekingsteken invoegen”, de sneltoetsen staan achter de te kiezen afbrekingsopties.

Kaydie, heb je InDesign CS2? Vink dan de optie “Toon importopties” aan bij het plaatsen van tekst en ga jezelf te buiten met alle mogelijke instellingen voor het toepassen van stijlen.

Veel InDesignplezier

@helix Van de goede zoek/vervang opties voor speciale tekens en stijlen ben ik op de hoogte en daar maak ik ook regelmatig dankbaar gebruik van.

@sQ
Bij het importeren heb je idd een optie om pagina einden in een tekstdocument om te zetten naar kolom einden… Perfect!. Maar toch jammer dat 't met zoek en vervang niet werkt. Een Pagina / kolom einde wordt bij het knippen / plakken in het zoekvenster helaas geconverteerd naar een paragraaf einde.