Ik kwam er net achter dat ik zoek mijn mac nog niet heb ingesteld en wilde dat dus doen maar is het echt zo simpel als vinkje aanzetten en toestaan? Ben al wat aan het googlen geweest maar kan niet echt een goede handleiding vinden, vind veel over vind mijn iphone maar ik heb geen iphone. En hier op het forum las ik weer over een herstelpartitie?!
Nee die had ik nog niet gezien, werkt dat hetzelfde voor Mavericks?
Waarom probeer je dat niet gewoon?!
Inderdaad, je hebt weinig te verliezen door het aan te zetten en te kijken hoe het werkt.
Wel een tip: er is een beveiligingsrisico als je dit gebruikt, want iemand die je Apple ID en bijbehorend wachtwoord weet, kan je computer op slot zetten en zelfs volledig wissen. Voor een niet-laptop (iMac, Mac mini, Mac Pro) lijkt het mij daarom af te raden om deze functie aan te zetten, om te voorkomen dat iemand je computer gijzelt — of de kans moet redelijk groot zijn dat de computer fysiek gestolen wordt, maar dan doe je er waarschijnlijk beter aan te investeren in goede sloten
Daarom heb ik het nog niet aangezet en staat er bijna niks in mijn icloud. Teveel gelezen over gehackte apple ID’s
Dat is ook een manier om problemen te voorkomen…
Als iemand je bankpasje heeft en de bijbehorende pin-code, kan ie je bankrekening plunderen. Dus…
Ik lees veel over gehackte internet-dingen op internet. Ik heb internet maar afgezet…
[quote=GoeieDag url=http://www.onemorething.nl/community/topic/zoek-mijn-mac-instellen/#post-2831816 time=1431344495]
Als iemand je bankpasje heeft en de bijbehorende pin-code, kan ie je bankrekening plunderen. Dus…[/quote]Je hebt een buitendeur met een (bij veel mensen) slecht slot, en een binnendeur met een slot dat alleen van de binnenkant opengemaakt kan worden. Je bankpasje en een briefje met je pincode liggen altijd aan de veilige kant van die binnendeur — stel je dan voor om die deur altijd open te laten staan omdat je toch een buitendeur hebt die op slot kan?
Nooit pincode (herkenbaar) opschrijven. Dan maakt de rest (voor wat dat betreft) niks meer uit.
Ja ik weet dat het heel erg paranoide kan klinken maar wat dat betreft zie ik vooral nog veel beren op de weg. Ik ben niet eens zo heel oud maar sommige ontwikkelingen gaan mij toch echt iets te snel. Heb nog zo iets van hoe meer je online hoe kwetsbaarder je bent als het mis gaat. Ja er kan ook ingebroken worden, brand uit breken of wat dan ook maar toch het voelt anders.
[quote=GoeieDag url=http://www.onemorething.nl/community/topic/zoek-mijn-mac-instellen/#post-2832092 time=1431375044]Nooit pincode (herkenbaar) opschrijven. Dan maakt de rest (voor wat dat betreft) niks meer uit.[/quote]Voor de metafoor van bankpasje en pincode waar je zelf mee aankwam, moet de pincode nu net ook aanwezig zijn in de kamer, anders gaat de vergelijking met een computer met Zoek m’n Mac mank … Maar als je daar teveel moeite mee hebt, vervang bankpasje en pincode dan door een koffer met geld en bedenk of je nog altijd de binnendeur gewoon open zou laten staan.
Jakko, ik heb geen idee waar je nou heen wilt.
Een PIN code onthou je, of bewaar je zodanig dat iemand anders 'm nooit kan vinden. Dat gaat over het algemeen goed.
Zo ook met een Apple ID; waarom zou iemand het bijbehorende ww te weten komen, zoals jij stelt?
Dus die ‘tip’ van jou vind ik daarom onzinnig; vind je zelf ook niet?
[quote=GoeieDag url=http://www.onemorething.nl/community/topic/zoek-mijn-mac-instellen/#post-2832848 time=1431514846]Een PIN code onthou je, of bewaar je zodanig dat iemand anders 'm nooit kan vinden. Dat gaat over het algemeen goed.[/quote]Ik krijg de indruk dat je de vergelijking en de echte situatie door elkaar haalt.
[quote=GoeieDag url=http://www.onemorething.nl/community/topic/zoek-mijn-mac-instellen/#post-2832848 time=1431514846]Zo ook met een Apple ID; waarom zou iemand het bijbehorende ww te weten komen, zoals jij stelt?[/quote]Misschien omdat het niet sterk genoeg is en gekraakt wordt, of misschien zelfs omdat je zo stom bent om in phishing te trappen? Mijn punt is niet óf iemand aan je wachtwoord zou kunnen komen, maar wat er kan gebeuren áls iemand dat doet.
Nee, dat vind ik niet, anders zou ik het geen tip vinden … Ik zeg niet dat je computer onmiddellijk en groot risico loopt als je Zoek Mijn Mac aanzet — ik zeg wel dat hij meer risico loopt dan anders als je dat aan hebt staan én iemand achterhaalt je Apple-ID-onloggegevens.
Ik denk dat je mijn vergelijking verkeerd begreep -of hij was niet duidelijk gesteld.
Anyway, ik zie geen probleem in FmM aanzetten.
Zorg altijd voor een goed ww, en zorg altijd goed voor je ww.