Zoek programma

Enkele maanden geleden werd via Macosx.nl een programma aangekondigd, waarmee CD's en DVD's konden worden ingelezen met de iSight camera. Ik ben vergeten hoe dit programma heet, waardoor ik ook niet kan volgen of deze inmiddels is uitgebracht. Wie kan mij aan de naam van dit programma helpen ??

Dit fantastische programma heet Delicious Library. Site van de makers is: [url]http://www.delicious-monster.com[/url]

Ik heb het programma zelf ook en ik ben erg blij dat ik nu goed mijn 3000 items kan beheren.

Vooral als je regelmatig dingen aan mensen uitleent.

Veel plezier ermee.

Groet Makkie

Beste Makkie B.

Mijn dank is groot. Wist dus niet dat het programma al uit was. Ga vanavond gelijk aan de slag.

Groeten,

Wouter Siemons

Is het echt zo goed als ze beloven ?

Vind het echt alle info op het net, of zijn er vaak toch nog hiaten ?

Misschien dan toch een reden om een iSight camera te kopen :stuck_out_tongue:

Het probleem is alleen dat alle databases nog niet gekoppeld zijn. Dus vooral Nederlandse titels worden niet gevonden, of er wordt wel een titel gevonden, maar zonder voorkant. Dus de iSight is erg handig, niet perse nodig. Een scanner daarentegen is onmisbaar als je alles er ECHT in wilt krijgen. Het komt namelijk vaak voor dat een boek meerdere kaften heeft en jij dus weer net de europese versie.

Dus er zijn hiaten, maar die wegen wat mij betreft niet op tegen de voordelen. Ik ben er helemaal weg van, maar ik leen dan ook veel boeken en dvd’s uit en ben er dus ook een aantal kwijt geraakt. Dat gaat nu dus niet meer gebeuren, want je kunt dus registreren wie je wat leent. Dit onderdeel werkt nauw samen met Adresboek.

Super!

(nee ik heb geen aandelen!)

dus als ik het goed begrijp kan je ook via je gewone scanner "data" invoeren ? Of kan je dan enkel afbeeldingen toevoegen.

Via DL (iSight of ISBN nummer) zoek je naar titels op het net (amazon database). Vervolgens vind je wel iets of niets. Als je wel iets vind heel erg mooi. Als je niets vind kun je het met de hand invoeren. Wat je dan natuurlijk wilt hebben is de goede voorkant, want dat is wat je in de Library ziet staan. Die moet je even scannen of ergens van internet plukken. Je kunt net als bij iTunes een plaatje drag en droppen.

Heel mooi programma, maar met een kast vol Nederlands(e)(talige) DVD's heb je er geen moer aan?!

Zowel scannen als intikken van codes levert geen enkele herkende DVD op.