Zoeken geeft 1000den resultaten?!

Hallo hallo, Als ik een zoekopdracht in de finder opgeef met: contain 'reloaded', krijg ik sinds kort meer dan 3000 resultaten. Hier zitten allemaal dingen tussen die helemaal geen 'reloaded' bevatten, bv een map die '#-E' heet of een file die '01Hallucinogen-Demention.mp3' heet. Rara hoe kan dat? :x

Als je alleen de eigenschap 'bestandnaam' aan hebt staan en dan bevat lijkt me het bijna onmogelijk dat soort dingen te krijgen.

het lijkt inderdaad vrij debiel, maar hier een screenshot:

[img:2640e9bc1a]http://www.inbeeld.nl/weirdstuff.gif[/img:2640e9bc1a]

Ik moet op een gegeven moment gewoon op stop drukken omdat er zoveel zoek resultaten zijn. Al die resultaten lijken willekeurig, alsof 'ie gewoon de complete indez van HD’s laat zien zonder rekening te houden met ‘Contains: demention’ of welk ander keyword dan ook…

En wat doet Sherlock?

Sherlock? ik zit in OSX.2.6

[quote:5e986df1b1="Flipstra"]Als ik een zoekopdracht in de finder opgeef met: contain 'reloaded', krijg ik [b:5e986df1b1]sinds kort[/b:5e986df1b1] meer dan 3000 resultaten. Hier zit.....[/quote:5e986df1b1]

Je zegt “sinds kort”
Maar sinds wanneer is dat euvel verschenen?
Nadat je wat hebt gedaan? Een installatie of een systeemupdate?
:wink:

sinds een paar dagen, heb niets geinstalleerd... Heb nu de finder 'ge-forceQuit' en bij een zoekopdracht laat ie nu weer relevante resultaten zien...