zoeken in document

Weet iemand of en hoe je kunt zoeken binnen document?? Onder windows is het ctrl find (ctrl f), op mijn ibookje ben ik er nog niet achter. Scheelt een hoop tijd.

Finder > Archief > Zoek... of Command+F en de parameters naar je hand zetten.

heb het geprobeerd en zie wel hoe je in de computer kunt zoeken, maar snap niet hoe je in een document (in bijvoorbeeld safari) kan zoeken. Ik wil bijvoorbeeld in een hele lange tekst of hoofdstuk snel een steekwoord opzoeken zonder dat ik die hele tekst doormoet. Kan dat ook met die funtie???? Welke locatie moet ik dan opgeven?

He, ik snap hetl, probeerde het opnieuw en kreeg een ander schermpje. Thanks, dat gaat een stuk fijner werken!!!!!!

Nog steeds met appeltje-F In de MAC-OSsen is een groot deel van de commando's standaard, in welke omgeving je ook zit. Dus op finderniveau zoek je zo documenten, in Word zoek je zo in je document, in een browser zoek je in je geopende venster.

Als je uit een windows-omgeving komt moet je de ctrl-toets dikwijls vervangen door de appeltje-toets. De ctrl bij apple werkt dan weer als de rechtermuisknop van een windowsmuis.