zoeken in fotodatabase van iPhoto

Ik heb een (voor mijn doen) vrij grote fotocollectie die ik in iPhoto wil beheren. Nu lijkt het me handig om al die foto's in trefwoorden te omschrijven, zodat ik -als ik een foto van een huis met een tuin nodig heb- gewoon kan zoeken op huis en tuin. De standaard trefwoorden die je kan invoeren is hiervoor niet toereikend. Maar ik zie dat er ook een info-veld is waar je de trefwoorden zou kunnen invoeren. Is het dan ook mogelijk om op die trefwoorden te zoeken? en zo ja, hoe dan?

Je bedoelt neem ik aan de categoriën, zoals vakantie, feest etc. Dat is eenvoudig. Je maakt zelf een nieuwe categorie aan en wijst de foto's aan die daarin thuis horen. Dan kun je die voortaan vinden door simpelweg in de zoekstand de categorie 'huis en tuin' aan te klikken.

[quote:b2a5a85d79="Gijs"]Je bedoelt neem ik aan de categoriën, zoals vakantie, feest etc. [/quote:b2a5a85d79] nee dat bedoel ik niet, dat is nml niet toereikend als je een paar duizend foto's hebt want je kan maar iets van 12 categoriën aangeven, ik vraag me af of je ook kan zoeken op de trefwoorden die je in het info-veld invoert