Zoeken op externe schijf

Beste allemaal,

Zoals iedereen wel weet is zoeken naar bestanden op een Mac geweldig in verhouding tot Windows. Je tikt een gedeelte van een bestandsnaam in, en de resultaten worden meteen getoond :lol:

Sinds kort lijkt die functie niet meer (goed) te werken. Ik heb een harde schijf met gigabitees aan muziek, waar ik vaak een individueel nummer opzoek, om te importeren in iTunes.

Sinds kort werkt het “zoeken” niet meer goed. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat er op de schijf zeker 10 mp3 bestanden moeten zijn van Britney Spears. Als ik voorheen “Spears” intikte, kwamen de bestanden meteen naar boven.

Ik weet zeker dat de bestanden nog steeds aanwezig zijn, alleen bij zoeken worden ze niet getoond :?

Wie heeft een idee waarom dit ineens niet meer werkt? Heeft het ermee te maken dat de harde schijf extern is? Op de interne disk gaat het zoeken wel goed namelijk.

Bedankt :smiley:

Kijk eens bij systeemvoorkeuren en dan 'Sportlight', zijn daar wijzigingen aan gebracht? Of staat daar misschien bij dat hij niet meer op die externe HD moet zoeken??

Hoi,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb daar gekeken… voor zover ik weet zijn alle instellingen vrij standaard. Er staan sowieso geen uitzonderingen tussen.

Ik zat net nog even te denken: de schijf is wel FAT32 geformatteerd. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft :?
Maar dan is het evengoed nog raar dat hij het afgelopen maanden wel deed!! :roll:

Nog meer ideeen? :wink:

[quote:7b5a8cf8d7="thoMacs"]Hoi,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb daar gekeken… voor zover ik weet zijn alle instellingen vrij standaard. Er staan sowieso geen uitzonderingen tussen.

Ik zat net nog even te denken: de schijf is wel FAT32 geformatteerd. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft :?
Maar dan is het evengoed nog raar dat hij het afgelopen maanden wel deed!! :roll:

Nog meer ideeen? :wink:[/quote:7b5a8cf8d7]

Fat 32 zou ie wel moeten kunnen lezen.

Of Spotlight opnieuw alles laten indexeren.

Ik heb dat ook gehad met een externe harde schijf. Was ook FAT-32 geformatteerd. Het zoeken leverde ongeveer maar 10% van de resultaten. Geformatterd naar macos uitgebreid journaled en het werkte weer super. Ik neem aan dat je bewust voor FAT-32 heb gekozen. Dan kan je inderdaad spotlight je schijf laten indexeren. Dit duurt volgens mij wel een tijdje.

Hoi allen :D

Wederom bedankt voor jullie reacties. Ik heb er inderdaad bewust voor gekozen om hem FAT32 te formatteren, zodat ik er via Bootcamp (Windows XP) ook bij kan.

Kan iemand mij vertellen waar die optie “indexeer” zit? Ik heb al gezocht in Spotlight, maar kan het niet vinden?? :frowning:

Wederom hartelijk dank! :innocent:

Die knop zit er niet.

[i:1d075feff7]Select the Spotlight Preferences.
Click the Privacy Tab.
First, drag your Macs’ external hard disk from the desktop to the Privacy list.
Wait 10 seconds, then highlight the Macs’ hard disk in the list and click the tiny “-” button at the bottom to remove it from the list.
Spotlight will initiate a reindex of the hard disk. If you click on the Spotlight menu icon you may see the message: “Spotlight helps you quickly find things on your computer. Spotlight will be available as soon as the contents of your computer have been indexed.”[/i:1d075feff7]

Mocht het nog niet werken dan verwijs ik je naar het draadje “Spotlight and Time Machine” voor het forceren van een rebuild via de terminal.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8622482

probeer anders even de terminal

[quote:ea31d9c827="Biker"]Die knop zit er niet.

[i:ea31d9c827]Select the Spotlight Preferences.
Click the Privacy Tab.
First, drag your Macs’ external hard disk from the desktop to the Privacy list.
Wait 10 seconds, then highlight the Macs’ hard disk in the list and click the tiny “-” button at the bottom to remove it from the list.
Spotlight will initiate a reindex of the hard disk. If you click on the Spotlight menu icon you may see the message: “Spotlight helps you quickly find things on your computer. Spotlight will be available as soon as the contents of your computer have been indexed.”[/i:ea31d9c827]

Mocht het nog niet werken dan verwijs ik je naar het draadje “Spotlight and Time Machine” voor het forceren van een rebuild via de terminal.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8622482[/quote:ea31d9c827]

Maar dit werkt perfect!!! :smiley:

Hartelijk dank weer voor de reacties!!! :wink:

Werkt de zoekfunctie van Mail ook via Spotlight? Ik heb sinds eergisteren een nieuwe iMac en alles daarop vanaf mijn pBook overgezet. Mail en Spotlight blijken niets te vinden wat ouder is dan 2 dagen...

Nu gebruik ik deze truc om de interne HD opnieuw te indexeren (zo druk is 't ie sinds de aanschaf nog niet geweest…).
doet de mail-zoekfunctie het dan ook weer?

Raar trouwens dat dat in de Help-functie van Spotlight niet te vinden is, dan wel dat de Migratieassistent hier niet voor zorgt…

Ja dus, het is al weer klaar... Ook weer opgelost. Handig hoor zo'n forum. :)