Onemorething is een prima site. De zoekfunctie is matig en wordt nog slechter gebruikt, ook door mijzelf.
Als alternatief heb ik een hulpprogramma inelkaar gestoken dat zoeken makkelijk maakt, en krachtig. Naam: Bobby
Gebruikmakend van de beste zoekmachine: Google.
[quote:fc9fe31622="WhiteElephant"]Ik ga dit ook proberen. Als je dan kan zoeken op dit nederlandstalig forum, kan het programma dan ook in het nederlands?[/quote:fc9fe31622]
Dat handjevol engelse woorden zal toch wel lukken zeker?
Werkt prima bij mij. Ik vind het minder leuk dat ik voor een zoektocht een aparte applicatie moet opstarten. Is het op een of andere manier te integreren in Safari? Ik vraag maar wat hoor, zonder enige kennis van zaken maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer ik onzin uitkraam ik dat snel genoeg zal weten. :)
Of een menubalk item of een andere manier om direct toegang te hebben?
Prima initiatief overigens.
[quote:7479ae61de="pinkie"]Werkt prima bij mij. Ik vind het minder leuk dat ik voor een zoektocht een aparte applicatie moet opstarten. Is het op een of andere manier te integreren in Safari? Ik vraag maar wat hoor, zonder enige kennis van zaken maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer ik onzin uitkraam ik dat snel genoeg zal weten. :)
Of een menubalk item of een andere manier om direct toegang te hebben?
Prima initiatief overigens.[/quote:7479ae61de]
@ KarelWillem, niet in Engeland met algemene zoektermen ben ik bang. Hoe zoek je specifiek in google op een bepaald forum? En dan graag direct benaderbaar zoals in de zoekbalk in het Safari menu. Als ik eerst naar een specifieke website moet gaan en dan specifieke zoektermen moet invullen dan lust ik er nog wel een paar. Nee, gewoon rechtstreeks effectief zoeken.
Het is een leuk en aardig bedoeld idee, maar ik zie het echt het verschil niet tussen dit programmaatje en de zoekfunctie op Google. Je krijgt n.l. bij "find" bij Bobby hetzelfde venster, als bij Google, "Google zoeken". Of mis ik iets?!
[quote:a92b5aed38="Yaris"]In Google Geavanceerd Zoeken moet je de naam van de site ingeven in het veld "Alleen resultaten weergeven van de site".[/quote:a92b5aed38]
Maar ik wil je wel helpen: http://195.64.68.74/bobby.dmg
tadaa, die download als het goed is iets sneller (ik heb hier glasvezel in de wijk).
Van mij mag je het linkje wel laten staan (of op een site zetten), ik heb er geen problemen mee.
edit: Dat programmatje is best handig met de brakke zoekmachine van OMT.
Ik vind nu al nuttigere topics dan ik vanmiddag vond na een half uur zoeken
[quote:4a26d08b09="KarelWillem"]Ik gebruik gewoon Google als ik zoek op OMT. Dat werkt uitstekend.[/quote:4a26d08b09]
Typ"[url=http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&client=safari&rls=en-us&q=site%3Aonemorething.nl+zoekopdracht&btnG=Search&aq=f&oq=&aqi=][b:4a26d08b09]site:onemorething.nl[/b:4a26d08b09] [i:4a26d08b09]zoekopdracht[/i:4a26d08b09][/url] in de Google zoekbalk van je browser. en voeg deze als bladwijzer toe, en i.p.v. het woord zoekopdracht het geen je zoekt ,makkelijk toch.