zoekfunctie binnen AppleWorks

ik heb een groot adressenbestand (meer dan duizend records) en het wordt een beetje onhandig om telkens manueel op zoek te gaan naar de desbetreffende naam die ik op een bepaald moment nodig heb.

Al die tijd heeft mijn zoekfunctie nooit gewerkt, maar nu begin ik het toch wel echt nodig te hebben. En het is bijzonder vervelend dat deze handige functie niet werkt.

De zoekfunctie start wel op enzo, maar als ik een bepaald woord intik, zegt ie telkens dat het niet bestaat (terwijl dat woord net WEL in de database staat). Ik heb ondertussen nu ook de allerlaatste update.

zoeken werkt wel, maar het wordt binnen Appleworks een beetje onhandig gebracht

je moet niet zoeken met “zoek en vervang” (onder wijzig) maar met “zoek” onder het layoutmenu (shift apple f )

Dit is fun.... Als je vaak dezelfde selektie moet zoeken in een aardig database bestand, kun je beter een vaste zoekselekter met de zoekselektor maken. Links op het vergrootglaasje drukken. De seleektie een naam geven en de voorwaarden ingeven. Daarna weer naar list-view gaan en je kunt deze lfde zoekaktie uitvoeren wanneer je wilt.

dankjewel voor de reacties. Voor een deel is mijn probleem bij deze opgelost, maar ik blijf het een verdomd vervelende halfslachtige functie vinden. Want de "zoek-en-vervang" is niet mogelijk. Bovendien kan er enkel maar gezocht worden in de layout-mode, wat de zoekfunctie danig beperkt. Ik had graag ook opzoekingen gedaan in de lijst-modus, zodat ook andere velden kunnen worden doorzocht. Vreemd van Apple

Nou gaat mijn klomp breken.... zoek en vervang niet mogelijk? dat zou schande zijn dus.... even kijken. :evil:

bij mij in versie 6.2.9 gewoon mogelijk in database…