Zoekmachine Resultaten

Hoi allemaal,

Misschien een hele domme vraag, maar ik heb een aantal keer een sitecheck laten uitvoeren voor Greening.nl op diverse webmaster-sites en deze website. Nu ben ik eens met een zoekmachine gaan zoeken en als je op mijn volledige naam zoekt vind je greening.nl (natuurlijk) als eerste.
Als ik echter op Greening in Nederlandse websites zoek krijg ik als eerste de sitecheck van MacOSX.nl, dan die van Webfanaat.com dan over iets anders en onderaan de pagina staat mijn website pas. Natuurlijk is het goede reclame om in ieder geval sitechecks op het begin hebt staan, maar het lijkt me wat onlogisch.
Mijn vraag:
Ik weet dat meta-tags niet meer nodig zijn voor Google als zoekmachine, maar ik vraag me af op basis waarvan de resultaten en dergelijke bepaald worden. Wie kan mij dit uitleggen?

Dit is niet bedoeld als reclame voor mijn website, maar ik vind het zeer onlogisch dat eerst de sitechecks van een website in een zoekmachine weergeven worden, en dan pas mijn website.

Ik denk dat jouw grote probleem je pagerank is... Ik kan me herinneren dat je site qua (x)html en css wel redelijk in elkaar zat, dus wellicht de pagerank, dus aantal bezoekers en pagina links vanaf andere site.

Er zal trouwens nog wel wat dingen zijn die invloed hebben op de pagerank, maar deze schieten me als eerste te binnen.

Roel

Google heeft een aantal regels die ze toepassen op de sites die ze opnemen in hun database.

Belangrijk zijn:

1. domeinnaam heeft voorrang. Dus www.volkswagen.nl wordt eerder getoond als je “volkswagen” zoekt, dan www.autos.nl waar toevallig een volkswagen op staat.

2. hyperlink count heeft voorrang. Een site waar veel naar gelinkt wordt op andere sites, komt hoger in de lijst. Dus als veel andere sites naar jouw site linken, kom je hoger.

Zo zijn er nog wel meer regels die Google gebruikt en andere zoekmachines hebben natuurlijk allemaal zo hun eigen regels. Maar zo werkt het een beetje.

En geduld helpt ook. Soms is het na 3 weken weer anders dan 3 weken terug.

Webj !!

Man, waar maak jij je nou zorgen over. Ik vind dat jij een fantastisch leuke site hebt. Ik heb heel erg moeten lachen om je spelletje met die appels . Ik vind jouw site heel wat leuker en goed gemaakt dan

de meeste sites van volwassenen. Vroeger maakten we boomhutten op jouw leeftijd en nu maken
jullie sites. Alletwee fdantastisch.

Bedankt voor je compliment sedikit, het is dat hier in de buurt weinig plaatsen zijn voor een goede boomhut :wink:

colpolyp, bedankt voor je informatie. Ik zal het onthouden, het duurt meestal een tijdje voordat Google je website opnieuw indexeert.