Zonnet: ADSL lite voor € 15 p/mnd, goed idee?

Zonnet heeft een nieuwe actie: € 15,- p/mnd voor ADSL lite (mits je ook via hun gaat telefoneren) of € 20,- p/mnd voor ADSL Lite

Enig doorlezen leert: Max. datalimiet 250 Mb p/mnd
(= 1/20e van XS4ALL) Overschrijding limiet kost geld. Max € 10,-

(En dan gebeurd, geloof me. Dan zit je op ± € 30,- bijna netzoveel als XS4ALL rekent voor ADSL Lite.)

Wie gebruikt er nu al ZONNET of heeft er gebruikersinfo over? Ik wil mijn broertje overtuigen toch naar XS4ALL te gaan. Hoe bevalt zonnet jullie? Wachttijden? Werkt het überhaupt goed? Ze prijzen nu een USB modem aan, iedereen hier weet wat voor klotedingen dat zijn. Als het al zo begint kan het niet veel zijn, wel?

ik heb dan wel geen zonnet maar de e-tech usb modems zijn echt gewoon *** ik heb een speedtouch usb en die doet het helemaal fijn

wat ik wel weet uit betrouwbare bron (die bij de klachtenafdeling van zonnet werkt) dat als je je usb modem niet aan de praat krijgt je (na enige moeite) ze zover kan krijgen dat je een speedtouch krijgt

Ik weet niet waar je woont en of je @home kunt krijgen, maar als je goedkoop wilt internetten is @home misschien een optie. Deze hebben een nieuw budget abbo voor 17,95 zonder download limiet. De snelheid is gelijk aan isdn,maar geen telefoontikken en 24 per dag internetten.

als je je opgeeft bij zonnet moet je akkoord gaan met de "leveringsvoorwaarden". Je geeft dan je toestemming dat ze gegevens die ze van je hebben of verkrijgen kunnen gebruiken voor "marketingdoeleinden". Hieronder verstaan ze ook, en dat staat ook uitdrukkelijk in de overeenkomst waar je akkoord mee gaat, het doorverkopen van je gegevens aan "derden".

Dus als je er geen probleem mee hebt dat je provider het niet zo nauw neemt met je privacy en als je het prettig vindt om lastig gevallen te worden met ongevraagde reklame uitingen is Zonnet misschien niet zo’n gek idee.

Wat betreft privacy heeft XS4all een onberispelijke reputatie. Daarnaast is het gewoon een betere provider.

[quote:ad3a2ccaa5="Mmmarco"]Zonnet heeft een nieuwe actie: € 15,- p/mnd voor ADSL lite (mits je ook via hun gaat telefoneren) of € 20,- p/mnd voor ADSL Lite

Enig doorlezen leert: Max. datalimiet 250 Mb p/mnd
(= 1/20e van XS4ALL) Overschrijding limiet kost geld. Max € 10,-

(En dan gebeurd, geloof me. Dan zit je op ± € 30,- bijna netzoveel als XS4ALL rekent voor ADSL Lite.)

Wie gebruikt er nu al ZONNET of heeft er gebruikersinfo over? Ik wil mijn broertje overtuigen toch naar XS4ALL te gaan. Hoe bevalt zonnet jullie? Wachttijden? Werkt het überhaupt goed? Ze prijzen nu een USB modem aan, iedereen hier weet wat voor klotedingen dat zijn. Als het al zo begint kan het niet veel zijn, wel?[/quote:ad3a2ccaa5]

Datalimiet 250 Mb per maand…tssss daar ben je al snel overheen en dan moet je extra gaan dokken, kijk, als je het alleen wilt gebruiken om te chatten dan is het nog enigzins ok, verder, ik zou het echt niet doen, ik denk dat hij alleen maar telkens geld kan bijpompen

/me vindt het maar een waardeloze oplossing, 250mb trek ik in 10 minuutjes weg met mn @home gebeuren voor 'maar' 45,-. Maar dan ben je wel klaar, modem inbegrepen etc. Mooie FUP drbij, wat wil je nog meer! :), dit soort abbonnementen zijn leuk voor mensen die geen geld overhebben voor internet of heel af en toe inbellen. Echter na een tijdje komen ze erachter wat ze kunnen en dan zijn ze bereid meer te gaan betalen, slimme zet van Zonnet ( wat gewoon Versatel is ). Overstappen naar een zwaarder abbo is immers heel voordelig dan ( *hint* *hint* ).

Ik zou gewoon voor het XS4ALL lite gaan, 5GB verkeer en redelijke up/downstream. Het blijft nog steeds veelste duur in verhouding met kabel maarja dat kan niet altijd…

Wat betreft data limieten: ik heb XS4ALL en heb officieel een limiet van 2 GB. Ik ben er al een aantal keren heel vet overheen gegaan (6 GB) en ik hoor er niks over van xs4all. Voor de rest ondersteunt XS4ALL OS9 én OSX heel behoorlijk op hun online helpdesk, kun je prima je zaakjes zelf regelen op de site en heeft het een nagenoeg perfect antispam systeem. Nee, dan die viespeuken van Hetnet!

De prijs van Zon is een stunt waarbij het de vraag is of ze daarmee de onkosten dekken. Omdat ze nooit zomaar de prijs kunnen ophogen zal het uiteindelijk ten koste gaan van service, onderhoud, helpdesk etc.

Ook moet je niet vergeten dat je verplicht gaat bellen via Versatel, net als Tele2 en al die andere carrier-select bedrijven.

Ben je een verfent internetter zoek dan gewoon een provider die bied wat je nodig hebt en hol niet als een hondje achter elke worst aan.

Zon was de eerste met gratis internet waarbij je alleen maar op de site aan de slag kon (webmail, spelletjes etc) door via hun inbelpunt in te loggen.

Vraag het aan onze internetguru Johan Cruyff: ellek voordeel hep zen nadeel

ik heb sinds een tijdje wanadoo en ik word er erg blij van, heb de light versie (en kreeg een superkorting van ze omdat ik al een free abbo had bij ze) je hebt voor 35 euro in de maand 1gb datalimiet en het is een goeie verbinding

Ik weet dat het als maccer "done"is om te zeggen dat xs4all zo goed is, maar lijkt mij vooral erg duur en een datalimiiet wens ik niemand toe.

Ik heb een zonnet family. daarbij heb je twee keer zo snelle verbinding als adsl-lite en deze zonnet aanbieding. De usb modem die je krijgt werkt met osx perfect, helemaal niets mis mee. Grootste voordeel is echter dat je aangesloten zit op de dhcp-server van versatel, dus niet hoeft in te bellen met pptap of hoe heet die onzin.

Volgens mij hebben ze bij speedlinq trouwens een nog betere aanbieding…

www.adslmetacrawler.com

http://www.bbeyond.nl of http://www.actie123.nl

Het gaat er niet om of het ‘done’ is om met xs4all te heulen. Is uiteindelijk gewoon een tak van *PN (sorry, drieletterwoord).

De vraag was of het verstandig was naar (de) zon te gaan. Advies: kijk uit, het kan meer kosten dan de bedoeling is en je ADSL en Versatel-telefoonverbinding zeg je niet zomaar op.

Ik heb destiijds maar om een reden XS gekozen: zij konden mij de combinatie ISDN / fast ADSL leveren.

[quote:147c968011="lucasraggers"]Wat betreft data limieten: ik heb XS4ALL en heb officieel een limiet van 2 GB. Ik ben er al een aantal keren heel vet overheen gegaan (6 GB) en ik hoor er niks over van xs4all. Voor de rest ondersteunt XS4ALL OS9 én OSX heel behoorlijk op hun online helpdesk, kun je prima je zaakjes zelf regelen op de site en heeft het een nagenoeg perfect antispam systeem. Nee, dan die viespeuken van Hetnet![/quote:147c968011]

XS4ALL Lite is nu geupdate naar 5 Gb. Zie ook de site…

Jongens bedankt voor alle reacties. ik ga m dit zeker ff laten lezen. Helaas kan ik alleen via UPC kabel internet nemen. Das dus geen optie. Vandaar adsl… Nu eerst zelf ff alle reacties lezen.

http://www.tiscali.nl/home/home_center.asp#

512/256 voor 24,95

Tiscali abo ziet er goed uit. Ik heb nu een Planet ADSL met ISDN modem. Heeft iemand ervaring met opzeggen bij Planet. Ik heb al 3 keer gemaild, maar geen reactie. En de klantsenservice via telefoon is continu overbezet... :evil:

Volgens mij eisen de meeste providers (en andere dingen waar je lid van kan zijn) dat je ze d.m.v. een brief, of eventueel een fax laat weten dat je opzegt. Ze willen namelijk een handtekening hebben.

Meestal staat dit wel in de algemene voorwaarden.

Ik heb het even opgezocht en ze willen i.d.d. een brief:

“U kunt schriftelijk uw opzegging doorgeven aan onze afdeling Klantenadministratie (Postbus 2529, 3800 GB Amersfoort). Vermeld daarbij uw klantnummer of gebruikersnaam en de reden van uw opzegging. Vermeld tevens op uw ADSL-abonnement wilt omzetten naar een inbelabonnement.”

( bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=85674/contentid=142130/sc=a3ec16 )

Volgens stelt Tiscali ergens dat het USB modem niet geschikt is voor de Mac. Klopta? Wat voor ethernetmodem krijg je? Is die wel geschikt? Zijn die altijd goed?