Zonnet, E-Tech en Panther raadsel!

Ik heb weer een mooie: Heb net Panther geinstalleerd (upgrade van 10.2.8) en ben er hartstikke blij mee. Expose is geweldig!

Nu heb ik wat (understatement) probleempjes gehad met de boel op gang krijgen, maat dat lukte wel, met onder anderen hulp alhier. Gevolg was (prettig) dat ook anderen snel op weg geholpen konden worden.

Nu is het zo dat ik via de E-tech helpdesk de nieuwe Pantherdriver heb gekregen, geinstalleerd, opnieuw geconfigureerd, alles wees erop dat het werkte, behalve automatisch verbinden. Ik kan dus wel verbinding maken vanaf het configuratiescherm van het modem zelf, maar automatisch aansluiten, ho maar!

Iemand een idee? Het modemconfiguratiescherm als startpagina is op zich wel geinig, maar toch…

Ik heb dat zelfde probleem vorig jaar gehad bij zonnet, ik heb toen uiteindelijk het telefoonnummer van een e-tech helpdesk in groningen ofzo gekregen en die heeft mij echt waanzinnig geholpen. Ik kan alleen nergens dat telefoonnummer vinden....als ik het vind hoor je het wel!!

Was ook echt iets waar ik nnnnnooooooooiiiiiiiitttt zelf uitgekomen was.

gevonden!!!

http://www.lapwing.nl/main.htm

zijn volgens mij ook 's avonds bereikbaar!

Dank voor je reactie, heb al contact met de E-Tech helpdesk gehad. Zij begrijpen er ook niets van. Het schijnt dat ze gaan zoeken en me terugbellen.

nog maals niet E-tech want die kunnen je alleen maar oplossingen bieden voor Windows, Labwing bellen of mailen!!

Jongens van Lapwing reageerden wat laat, maar meldden afgelopen week wel netjes dat er een nieuwe 10.3 driver is.

Gedownload, geinstalleerd, de tweede driver werkte op mijn nieuwe 120 GB harde schijf (feest!) en vliegen maar.

Hij verbindt weer automatisch, en houdt de verbinding vast, ook na uren van stilstaan (beetje Poisoned). Prima, voor een USB-modem.

Conclusie: koop een ethernetmodem, scheelt een hoop gerommel…

Na 10 jaar windows ben ik uiteindelijk overgestapt naar een iMac. Gisteren alles in huis gekregen en natuurlijk gelijk alles geinstalleerd. Alles werkt tot mijn volle tevredenheid echt alleen maar USB ADSL moden van E-tech houdt de verbinding niet vast na het uitzetten van mijn Apple. Bij een herstart dien ik eerst het modem uit de USB poort te halen en daarna opnieuw aan te sluiten waarna alles weer werkt. Het gaat hier om Zonnet Family en e-tech ADSL USB modem. Ik heb gelezen dat er problemen zijn met deze combinatie maar vroeg me af of er nieuwe ideeen/ontwikkelingen gaande zijn!? Iemand een oplossing? Of misschien toch overstappen op een ethernet modem? Daar weet ik echter niks van af....is elke model geschikt voor Zonnet ADSL!? Waar moet ik op letten?

Koop een Alcatel, handleiding voor configureren met OSX zit erbij. Configureren is vrij simpel via de Safari, als je van je provider alle instellingen hebt. Nu weet ik dat dat bij Zonnet magertjes is, maar het is best te doen.

Heb er zelf een van Sitecom, ADSL Home Station, doet het prima, maar de support van Sitecom (per ongeluk niet nodig gehad, behalve voor het wachtwoord van het modem) ondersteunt geen OSX. Werkt wel als een Zonnetje… :roll:

Alcatel heeft onlangs de prijzen verlaagd, dus dat blijft de tip.