Zoveel geld moet Google aan Apple betalen voor ideale positie in Safari

Google is de standaard zoekmachine op Safari, maar hoeveel moet het bedrijf daarvoor eigenlijk aan Apple betalen? We geven het antwoord.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

‘lappen’ ? …

Is dat een gangbare term ?
In ieder geval niet in Vlaanderen.

translate-form-bg

lap·pen (lapte, heeft gelapt)

1. een of meer lappen op iets zetten; = verstellen
  2. herstellen
  3. behendig verrichten, slim uitvoeren: dat heeft hij (hem) gauw gelapt; iem. erbij lappen boete of straf laten oplopen
  4. (sport) een ronde achterstand bezorgen
  5. geld bijeenbrengen
  6. met een zeem schoonmaken: de ramen lappen

Nummer 5 dus

Het woord ‘lappen’ wordt ook vaak gebruikt in het uitgaansleven. Met z’n allen ‘lappen’, zodat de drank voor de groep uit de ‘pot’ kan worden betaald. (totdat de pot leeg is en dan begin je weer van voor af aan :wink: )

Als ik een woordenboek nodig heb om mijn ‘eigen taal’ te begrijpen ? …
Het is dus iets van boven de Moerdijk.

Nee hoor. Hier in Ons Brabant is het ook een normale uitspraak. Ik denk dat het iets van onder de landsgrens is :wink:

Kan bevestigen dat ‘lappen’ als werkwoord Nederlands is maar wel lichtelijk populair taalgebruik.

On topic: het voelt erg virtueel dit soort bedragen. Als Google bereid is dat te betalen dan zal daar een berekening achter zitten.

Dat doet mij dan weer dan weer nog blijer met DuckDuckGo zijn. Wat een bizarre wereld die reclame.

Of ze het nou moeten lappen, flappen of tappen, het zal GOO toch een zorg wezen of ze 10 of 20 miljard moeten aftikken.
De obscene Silicpon Vallye triljardenbedrijven vormen toch één front tegen de rest van de maatschppij - die ze op geen enkele manier tegenhoudt of aan banden legt. WIj leggen hier in Noord-Holland intussen hun infrastructuur aan zodat ze hier bijna gratis hun energie kunnen krijgen want oooohh, ze dragen zo gigantisch bij aan de werkgelegenheid met een handvol operators en opzichters

Joepie, en Apple betaalt weer aan Google voor de analytics. Lekker elkaar spekken daar in de US of A. Wij hier in NL gaan inderdaad al onze groene stroom doneren aan deze Big Brother. Heeft overigens weinig met werkgelegenheid te maken. Meer met afluisteren van datastromen. Extra makkelijk vanuit Nederland.