Zoveelste Azureus vraag..

Mijn Azureus zegt: Fout (Port 6881 is blacklisted.)

Nu kan het zijn dat de torrents die ik gedownload heb niet lekker zijn, maar ik denk eerder aan een blokkade van mijn poort door de seeders! Kan dit en weet iemand wat de melding betekend? Ik heb hem namelijk nooit eerder gehad. De downloads gaan wel gewoon door… :oops:

Oh ja, ik heb ook nooit mijn poorten geconfigureerd. Is dat het misschien?

Je moet de aangegeven poort open zetten in je router, hier ben ik helaas zelf ook nog niet achter! Ik krijg de melding ook en heb een Linksys WRT54G. :roll:

De meeste torrent-trackers blokkeren de poorten 6881-6889 omdat sommige isp's dat ook doen. Ze dwingen je dus eigenlijk om een andere poort(en) te gebruiken zodat ze je ratio (deelverhouding) bij kunnen houden waaruit blijkt of je wel genoeg terugseed. Doe je dit niet riskeer je een ban.

misschien heb je hier wat aan: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm hier kan je een nieuwe poort toevoegen aan je router.

Ik ben dus net lid van een nieuwe tracker en het zou kunnen dat ze me blokken. Maar dat is niet leuk als je nog niet eens de kans hebt gehad om je poorten te config'en!

Kies een willekeurige andere poort (ik noem een 44534 of een 55035 of misschien wel 18402, gewoon willekeurig), de meeste trackers blokken poort 6881 (dus ze blokken jou niet, alleen die poort), dat zal ergens in de faq op de desbetreffende site staan.

Lees hier: http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/Port_is_blacklisted een uitleg over het black listen en port blocking..

je moet op de tracker kijken welke poorten ze gebruiken en die poorten open zetten in je router. In azureus zet je dan ook hetzelfde poorten in.

Maakt in principe niet veel uit welke poort je gebruikt. Als je maar niet 6881-6889 gebuikt of onder de 1000.

De torrent clients weten elkaar echt wel te vinden. Ergens een mooi nummer ofzo, ik heb 55266 open staan. werkt super met alle trackers die ik gebruik.

En als je geen router hebt, moet je dan ook uw standaardpoort 6881 aanpassen naar een ander? Ik heb nu al gebrobeerd met Azureus, BitTorrent, Transmission, Bits On Wheels en hel loopt allemaal voor geen meter. Ben op .torrent-vlak wel een newbie. Der zit gewoon geen snelheid in, bij de minste download heb ik daaaagen nodig. Da zal wel nie kloppen zeker?

imac G5 osx

mvg

Gre

Gewoon listenport in Azureus configuratie aanpassen .