Zowel voor PC als iBook wireless

Ik ben echt een leek op dit gebied maar ik wil het volgende: Ik wil zeer binnenkort een iBook aanschaffen. Ik werk nu nog (niet wireless) op een Windows-bak. Ik heb wel de materialen (Wireless USB-adapter, Router en Wireless Network PCI Card) maar dit heb ik na een jaar nog niet aan de gang gekregen. De verbinding ging te langzaam. Nu wil ik met mijn iBook wireless op internet maar dit hoeft niet persee voor de Windows-bak. Wat is nu de beste oplossing? Moet ik gebruik maken van Airport of kan ik de huidige materialen gewoon gebruiken? Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Als ik dit duidelijk heb ga ik over tot de koop! Geld tde Airport ook direct als modem? Kijk dan kan ik die aanschaffen en dan kan ik zowel voor mijn Windows-bak als de iBook wireless gaan! HELLUP!!!! Het wordt een wirwar van mogelijkheden nu! :roll:

Ik werk hier als volgt:

ADSL-modem->server->hub->airport-express->ibook/windows-laptop

en dat werkt goed. In 5 minuten aangesloten. Ook de windows-laptop op airport. Dus het is wel een makkelijke oplossing, maar kost wat geld.

Je bestaande wireless router opnieuw gebruiken, instellen en gaan.

Wat is te langzaam? Hoe verder je van je router zit, of hoe meer obstakels ertussen, hoe slechter de verbinding.

Echt tergend langzaam. Ik heb al software-updates gedaan en urenlang met Sitecom aan de lijn gehangen! Niks hielp en bleef steken of het niveau van een ISDN-verbinding. Ik kan dus de Sitecom-router blijven gebruiken? Kan ik daar dan met lijn de windows-bak op aansluiten en dan wireless men toekomstige iBook op aansluiten? Of moet er dan nog een hub tussen?

Hangt van het model router af. Als er (meestal) 4 van die poortjes op zitten kan je daar 4 computers met een draadje aan hangen. Het enige verschil is het draadje; de router fungeert verder hetzelfde als voor de draadloze verbinding.