Zowel voor PC als iBook wireless

Ik ben echt een leek op dit gebied maar ik wil het volgende: Ik wil zeer binnenkort een iBook aanschaffen. Ik werk nu nog (niet wireless) op een Windows-bak. Ik heb wel de materialen (Wireless USB-adapter, Router en Wireless Network PCI Card) maar dit heb ik na een jaar nog niet aan de gang gekregen. De verbinding ging te langzaam. Nu wil ik met mijn iBook wireless op internet maar dit hoeft niet persee voor de Windows-bak. Wat is nu de beste oplossing? Moet ik gebruik maken van Airport of kan ik de huidige materialen gewoon gebruiken? Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Als ik dit duidelijk heb ga ik over tot de koop! Geld tde Airport ook direct als modem? Kijk dan kan ik die aanschaffen en dan kan ik zowel voor mijn Windows-bak als de iBook wireless gaan! HELLUP!!!! Het wordt een wirwar van mogelijkheden nu! :roll:

Ik werk hier als volgt:

ADSL-modem->server->hub->airport-express->ibook/windows-laptop

en dat werkt goed. In 5 minuten aangesloten. Ook de windows-laptop op airport. Dus het is wel een makkelijke oplossing, maar kost wat geld.

Je bestaande wireless router opnieuw gebruiken, instellen en gaan.

Wat is te langzaam? Hoe verder je van je router zit, of hoe meer obstakels ertussen, hoe slechter de verbinding.

Echt tergend langzaam. Ik heb al software-updates gedaan en urenlang met Sitecom aan de lijn gehangen! Niks hielp en bleef steken of het niveau van een ISDN-verbinding. Ik kan dus de Sitecom-router blijven gebruiken? Kan ik daar dan met lijn de windows-bak op aansluiten en dan wireless men toekomstige iBook op aansluiten? Of moet er dan nog een hub tussen?

Hangt van het model router af. Als er (meestal) 4 van die poortjes op zitten kan je daar 4 computers met een draadje aan hangen. Het enige verschil is het draadje; de router fungeert verder hetzelfde als voor de draadloze verbinding.

Ja er zitten meende ik 5 aansluitingen op. Dus dan zal het probleem van de trage verbinding weg vallen als ik deze met draadje aansluit en maar hopen dat men iBook dit euvel niet heeft. bij het wireless gedeelte. Het is wel een Sitecom. Ondersteund deze dan wel Mac? Zal ik je email/msn mogen om meerdere vragen te kunnen stellen over dit onderwerp?

Je kan willekeurig welke wireless router aanschaffen. Het gaat om het protocol (b en of g, wat staat voor 11Mbps en 54 Mbps verbiningen. Apple noemt de g, ofwel 54 MBps versie 'Extreme') en dat wordt door Apple op dezelfde manier ondersteunt als andere fabrikanten.

Dit forum lijkt me de uitgelezen plek om je vragen te stellen. Verder verzoek ik je om ook even de zoekfunctie te gebruiken op het forum: je bent niet uniek met je vragen en heel veel antwoorden kan je al vinden.

Ik heb hier dus een Sitecomrouter met de b versie maar deze werkte dus erg langzaam op men PC (te vergelijken met een ISDN-verbinding) Dus ik hoop dat dit met mijn iBook straks niet het geval is. :roll:

Er is maar 1 manier om dat uit te vinden: proberen.

Wat voor internetverbinding heb je? (ADSL, KAbel etc)
Hoe ver staat de PC van de router?

Ik heb een ADSL-verbinding met in de speedtest de volgende resultaten (niet draadloos):

Download: 249.2 KByte/sec
Upload: 71.1 KByte/sec

En de PC staat nog geen 5 meter vanaf waar de router stond.

Dan zou de verbinding met de iBook vergelijkbare cijfers moeten geven.

Nee kijk het is de bedoeling dat ik mijn PC niet draadloos ga aansluiten maar mijn iBook dus wel in de toekomst. Ik heb de iBook nog niet namelijk. Ik heb dus in het verleden veel problemen gehad met het wireless aansluiten van mijn windows-bak. Op dit moment heb ik het nog steeds niet werkend en heb ik het maar weer gewoon wired aangesloten. Het gaat mij erom of ik de producten die ik heb aangeschaft nog kan gebruiken samen met de iBook.

Nou ik heb al mijn zooi van Siteocm nog kunnen ruilen bij de Dixons. Ik heb nu een router van Linksys en een netwerk-kaart van Linksys en alles werkt perfect op men pc. Heeft iemand ervaringen met Linksys i.c.m. de iBook? aangezien ik deze nu ga bestellen!