Zowel WLAN als LAN signaal van AE valt weg

Beste kenners,

Zoals de kop al vermeld heb ik al een hele poos last van het wegvallen van de complete verbinding van de AE (5th gen.).
Van het één op het andere moment valt zowel de verbinding via de netwerkkabel als ook de wifi verbinding weg.
Op dat moment springt mijn telefoon ook over op 3G wat volgens mij betekent dat de AE ermee stopten niet het modem (Ziggo) .
De LED aan de voorzijde brandt constant groen. De airport app geeft een groen ledje voor de internet verbinding en een geel drie hoekje bij de AE.
Als ik me de melding goed herinner stond er dat de router niet meer aanwezig is en of ik de router wil verwijderen.

Het probleem wordt opgelost door de AE spanningsloos te maken.
De frequentie dat dit voorkomt varieert van 3 keer op een dag tot weken.

Nu heb ik verschillende topics gelezen omtrent het wegvallen van alleen de wifi maar helaas nog niks kunnen vinden over het wegvallen van de complete verbinding.
Graag jullie hulp.

Merk je iets aan de temperatuur van de AE ?

Heb namelijk de problemen gehad en dat ging met een behoorlijke stijging van de temperatuur van de AE.
Bij viel het Wifi signaal helemaal weg en via UTP werd de verbinding heel traag.

Apple heeft de AE zonder gezeur omgeruild tegen een andere.

Beste Melbuuln,

Bedankt voor de reactie.

Ik had inderdaad al het idee dat de AE vrij warm wordt/is.
En inderdaad lijkt de frequentie minder te zijn sinds de AE verhuisd is van het TV kastje naar de meterkast.
Is het mogelijk om de temperatuur ergens af te lezen ?.

Vanochtend weer de verbinding weggevallen alleen lijkt het nu alleen de wifi te zijn.
Het SONOS systeem bleef gewoon muziek afspelen.
Hier een printscreen van de airport software.

Hier blijkt ook het internet ledje oranje te zijn.
Als ik op de airport app kijk is dit ledje groen.

/uploads/community/473983048fef27947aa3e5ac402ca7d62a53c1ee_18865.PNG

Je SONOS is waarschijnlijk rechtstreeks aan je router verbonden en blijft dus functioneren. Je interne WiFi klapt eruit. Je AE doet dat. Hij zou dan geen groen lampje mogen laten zien op de voorkant van het apparaat. Hij zou dan moeten knipperen (oranje). Dat is echter niet relevant: relevanter is om te bepalen waarom je volledige WiFi eruit klapt. Tenzij er een extreme stoorzender in de buurt is die op gezette tijden je volledige signaal wegduwt lijkt me de uitleg van Melbuuln de meest plausibele: je wifi hoort er niet frequent volledig uit te knallen. Het is namelijk niet dat je even geen internet meer hebt via je WiFi (om welke reden dan ook) maar gewoon dat het volledige wifisignaal niet aanwezig danwel niet bruikbaar is.

Ik zou het apparaat, indien nog onder garantie, bij de apple store aanbieden.

heeft het Ziggo modem een ingebouwde router ??
zo ja, heb je de AE in brugmodus staan ??

Klok-klepel. Een verkeerd ingestelde routermodus op de AE leidt hoogstens tot dubbele NAT, niet tot een wegvallende WIFI verbinding.