Zucht... G5 boot geen Jaguar?

:cry: :cry: :cry:

Ik heb een mooie nieuwe G5 dual 1.8 met Panther. Partities aangemaakt, en nu wil ik op een aparte partitie Jaguar zetten. Ik ontwikkel software dus moet ook kunnen testen onder 10.2.

10.2. install CD wil niet booten. Er verschijnt een mapje met een finder gezichtje voor 2 seconden en daarna gaat ie vrolijk Panther booten van de HD. In de system prefs bij startup disk staat de 10.2 CD wel gewoon als bootable.

Een HD uit een 10.2 computer er in gepropt. Ook hier: in startup disk wordt ie gewoon herkend maar bij een reboot pakt hij gewoon weer de 10.3 disk.

Permissies herstellen en dat soort spul heb ik allemaal al gedaan. Wie heeft er nog tips?

:cry: :cry: :cry:

De G5's werden geleverd vanaf 10.2.7 (later 10.2.8) en dan ook nog in een speciale G5 uitvoering...... Het wordt dus niet zo simpel om die erop te krijgen, want je hebt voor zover ik weet wel minimaal de originele G5 10.2.7 cd nodig om te kunnen installeren....

F*ck. So much for buying a G5....

Dan ga ik maar maandag even Apple bellen en net zo hard schreeuwen totdat ze me het geven.

Hier heb ik als developer toch niets aan?

Heeft iemand de 10.2.7 G5 DVD of CD nog liggen? stuur me ff een PB please.

[quote:395827d534="colpolyp"]F*ck. So much for buying a G5....

Dan ga ik maar maandag even Apple bellen en net zo hard schreeuwen totdat ze me het geven.

Hier heb ik als developer toch niets aan?

Heeft iemand de 10.2.7 G5 DVD of CD nog liggen? stuur me ff een PB please.[/quote:395827d534]
Sorry hoor, maar dit had je kunnen weten. Is heel vaak en nota bene door Apple zelf aangekaart.

Ja da's ook wel weer zo.

bah!

Hoy ,

Ben je hier betalend lid van , probeer het daar dan eens aan te kaarten . Misschien ken je een mede developer die betalend lid is , hij kan dan jou de toestemming geven om gudurende zijn lidlmaatschap jou de toestemming kan geven om onder zijn ADC-seedkey te downloaden .

je kan ook gratis lid zijn , maar dan kan je er niet al te veel downloaden .

Betalende leden kunner er wel veel downloaden , waaronder de Server versies van Mac OS X , mogelijk ook 10.2.7 Server voor de G5 .

Ik denk wel dat je als betalend lid en bezitter van Panther ( en G5 met recent factuur ) zeker een manier vind om gratis of aan laag tarief de 10.2.7 installatie cd’s kan bemachtigen ( of een dmg image ervan )

Wel is het mogelijk dat ok de 10.2.7 versie ( met / zonder de 10.2.8 update ) niet zal draaien op je G5 vermits ie met 10.3.x kwam en nieuwe hardware bevat die mogelijk nog niet ondersteund werd met 10.2.7-8