Zwalkende muis

Ik heb last van een zwalkende muis. Ik heb gewoon de witte Apple Pro muis, optisch dus. Maar af en toe, en de laatste tijd best veel, gaat ie een eigen leven leiden en gaat het pijltje op mijn scherm " lopen ". Vaak klimt ie langs de zijkant van het scherm omhoog of springt hij over heel mijn scherm heen. Bijzonder lastig, zeker als je zit te photoshoppen enzo...

Iemand hetzelfde probleem…? Ik heb in de voorkeuren al een beetje lopen sleutelen aan de instellingen van de muis maar dat lost niets op!

Op wat voor oppervlak gebruik je de muis? Staat die gewoon op een muismat?

meestal is dat inderdaad het probleem van de ondergrond, bij een optische muis. gewoon wat verschillende oppervlakten uitproberen, of anders een speciale muismat voor optische muizen aanschaffen, probleem opgelost.

Dit is een probleem wat meestal te maken heeft met de ondergrond van de muis. Optische muizen kijken namelijk naar de verandering van de ondergrond voor de verplaatsing. Als deze ondergrond van een kleur is, of als die spiegelend is, dan kun je inderdaad dit soort problemen krijgen.

Een muismat kan overigens best, maar dan in ieder geval niet een met een plastic bovenlaagje.

Een egaal gekleurde muismat is het beste. Een optische muis leest zijn positie af d.m.v. contracten op de ondergrond. Als daar allerlei afbeeldingen op staan of strepen ed. dan zal je muis heel anders gaan reageren dat jij zou willen. Probeer eens een egaal stuk papier (geen wit, daar heeft de Applemuis ook problemen mee).

En geen glazen of transparante ondergrond, dat werkt ook niet, wordt zelfs aangegeven door de fabrikant van optische muizen.

[quote:167f63d558="Snakeman"]Een egaal gekleurde muismat is het beste. Een optische muis leest zijn positie af d.m.v. contracten op de ondergrond. Als daar allerlei afbeeldingen op staan of strepen ed. dan zal je muis heel anders gaan reageren dat jij zou willen. Probeer eens een egaal stuk papier (geen wit, daar heeft de Applemuis ook problemen mee).[/quote:167f63d558]

wit is juist de beste optie. Ik gebruik al vaker een witte a4tje. Wit kaatst de rode licht van de muis goed terug naar de lens en daardoor wordt de muis veel preciezer.

Soms zit er een haar in het optiek van de muis!

Of hij is dronken ;)

Heeft er misschien iemand van onderstaand probleem gehoord? Als iemand een oplossing weet zou dat natuurlijk helemaal fijn zijn.

Mijn nieuwe iMac G5 20", AP, BT, 1 gb- geheugen ( 2 X 512 mb) start ik op en werken met de BT muis gaat prima…maar dan ga ik werken met een programma als illustrator… na verloop van de tijd gaat de muis steeds trager en slechter reageren. Opnieuw opstarten is tot nu toe alleen de oplossing. Ook andere muisopdrachten (illustrator afgesloten) werken traag.
Als ik een Dvd af ga spelen op het moment dat de muis traag reageerd kan mijn iMac ook deze niet meer vloeiend afspelen???

Is dit nu een geheugen probleem of een muis probleem??
Maar vooral; wie weet een oplossing?

je moet m natuurlijk ook niet in het bier laten vallen :D

Heb net contact met Apple helpdesk. Aardige mensen daar overigens!

Ze hebben me uitgelegd wat ik kan proberen.
Eerst updaten van BT;
http://www.info.apple.com/kbnum/n86493
[url]

Daarna opstarten met;
alt+ :apple: +p + r

Daarna opstarten met;
alt + :apple: + o + f (even vasthouden tot tekstscherm)

Hier typen;
reset-nvram (return)
set-defaults (return)
reset-all (return)

Nu start de computer automatisch op. Ik hoop dat mijn BT-muis probleem hier mee opgelost is.
Misschien heeft iemand anders ook nog wat aan deze oplossing…

Mocht het probleem toch niet opgelost zijn, kom ik hier nog wel even op terug.[/url]

BT = Blauwe Tand?

Sinds opgrade van 10.2.8 naar 10.3.6. en extra RAM geheugen erbij van 512 MB springt mijn muis ook weg. Ik werk (G4 dual 450) voornamelijk in programma's als Final Cut Pro, DVD studio pro, Photoshop ed. De optischemuis reageert veel sneller dan voorheen. Ik ga mijn muismat maar eens vervangen morgen. Een wit A4tje lijkt me wel wat. (ps. ik typ dit thuis op mijn imac) groet F.

Heb mijn optische muis allang weer vervangen door een muiske met een balletje...vind ik toch het prettigst..