Zwart pijltje schiet er maar op los

Hoe zou het komen dat plotseliing de aanwijzer (zwarte pijltje) weg schiet naar boven, onder, links of rechts, soms ver, soms enkele centimeters, en ook niet altijd. Ik heb een Pro Mouse (zo'n witte) verbonden aan een iMac G4.

Slechte ondergrond voor het optische gedeelte, pak iets met een grove structuur ( houtnerf, stof ), dan zou ie beter moeten werken. Op vlakke ondergronden kan ie de verschillen moeilijker onderscheiden.

Probeer ik meteen :) Heb net m'n oude muisje (van iMac 400) even aangesloten > werkt perfect.

Hardware 'probleem' dus :) Ik heb zon Logitech Dual Optical en die werkt echt ideaal met heel veel ondergronden. Op school hebben we nu die Apple Pro Mouse bij 17" iMacs maar to be honest is dat een van de meest waardeloze muizen die ik ooit in mn handen heb gehad ( en dat zijn er veel! ), verspringt, kabel ligt steeds onder de 'knop' dus klikt ie niet, de muis die bij mn G3 266 zat was nog beter.

Ik heb nogal last van rsi en bij die Apple muis heb ik daar na 1 middag
al last van terwijl het bij mn Logitech echt veel beter is…

Niets tegen Apple, maar die muizen moeten beter…

Treft, ik heb ook last van RSI. Zal ik dan maar een nieuwe muis aanschafen? Een Logitech dus. Welke type ook weer? Ik bedoel, kan je het even juist beschrijven? Hol ik volgende week naar de winkel. Past zo'n logitech goed bij een witte iMac G4?

Een Logitech MouseMan Dual Optical, USB/PS2, die is voorzien van 2 van die rode lampjes ( sensoren ) en detecteerd de veranderingen daardoor beter ( ik ben geen verkoper ) en ik moet zeggen dat het ten opzichte van mn vorige muis ( Logitech MouseMan Wireless Optical, waardeloze prul, batterijen veelste snel leeg en slechte bewegingen ) een grote voortuitgang is. Ligt lekker in de hand en werkt goed.

Logitech zelf maakt ze niet meer maar ze zijn nog wel op veel plekken te krijgen. Goed alternatief is de Logitech MX 500. Zie

http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=3&CONTENTID=4998&countryid=12&languageid=13

Denk dat dat nu wel een van de meest verkochte muizen is van het moment, enig nadeel van beide is, is dat ze zwart zijn :frowning: . Allebei kosten ze rond de 40,- maar als je eenmaal RSI hebt dan moet je zorgen dat je goed spul voor je lichaam koopt. Zon goedkoop prul brengt je nog verder van huis…

Probeer ze eens uit in een winkel, moet vast ergens in de buurt kunnen en dan kun je zelf beoordelen…

Hope this helps :slight_smile:

Dankjewel ! :D

Eh, ik wil niet vervelend doen, maar ik heb m'n Logitech een half jaar geleden weer ingewisseld voor m'n Pro Mouse. Sindsdien geen tot hooguit nauwelijks RSI-klachten (na vele uren zonder tussenposen achter de Mac zitten).

De Logitech was hoger en daardoor maakte m’n pols een knik, bovendien moet je volledige hand eroverheen. Bij de Pro Mouse houd ik de muis losjes in m’n hand, ideaal.

Ik werk overigens niet met m’n Mac, maar in m’n vrije tijd zit ik er behoorlijk lang achter. :roll:

Daarom zeg ik ook proberen, tis voor iedereen anders... Voor mij is de Pro mouse waardeloos. Door de houding van de pols heb ik binnen no-time mega last van mn armen.

[quote:15cab1e344="JeePee"]Eh, ik wil niet vervelend doen, maar ik heb m'n Logitech een half jaar geleden weer ingewisseld voor m'n Pro Mouse. Sindsdien geen tot hooguit nauwelijks RSI-klachten (na vele uren zonder tussenposen achter de Mac zitten).[/quote:15cab1e344]

Tja, nu weet ik het ook niet meer. Alleszins is m’n Pro Mouse nieuw en heb ik 4 jaar met zo’n puk-muis geschoven (iMac 400). Misschien dat die wel m’n rsi heeft veroorzaakt en dat de Pro-muis de zaak echt verbetert. Na een winkelbezoek word je wellicht niet veel wijzer omdat je ter plaatse slechts een indruk krijgt. Voor ik dus weer wat euros uitgeef, wil ik eerst toch even de kat uit de boom kijken.
Reacties zijn daarom heel erg welkom.

Nee RSI voel je pas wanneer de situatie verslechterd. Als je nu dus last krijgt met de Pro mouse zit het probleem daar. Het probleem van de slecht verschuivende cursor ligt ook bij die muis maar dat kun je misschien oplossen door een muismat. Misschien dat dat ook je klachten verhelpt en zit je goed met die Pro muis. Dit zou ik dan eerst proberen, mocht dat niet helpen dan zou ik eens kijken naar een andere oplossing. Misschien kun je eens een muisje lenen van een kennis ofzo?

Er is geen generieke oplossing helaas, dat moet JeePee toch met me eens zijn. Maar zorg wel dat je er wat aan doet want als je niet oppast kan je nog geen kratje bier meer tillen.

[quote:87d5578cfd="Thijs"]Maar zorg wel dat je er wat aan doet want als je niet oppast kan je nog geen kratje bier meer tillen.[/quote:87d5578cfd]

Zeker weten en bedankt :slight_smile:

Ben ik zeker met je eens Thijs! Er zijn meerdere factoren die RSI kunnen veroorzaken en/of verergeren.

In de nieuwe MacFan staan een aantal artikelen over RSI en de muizen. Op de Pro Mouse is ook wel het een en ander aan te merken. Koop de MacFan, is een aanrader! De Microsoft en Logitech muizen komen er beter vanaf! Je kunt ook denken aan een Wacom Tablet met pen. Verder staan er nog veel meer tips in. Kijk ook op: http://www.rsiprevent.nl , http://www.muisarm.nl , http://www.rsi-vereniging.nl en http://rsi.pagina.nl (genoemd in MacFan 48 ) Verder staat er wat software op de MacFan CD 48. :roll: